Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 31773
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 25 آگوست 2021 - 11:33 |

جمهوری‌خواهان امریکا، خواستار حسابرسی پول های دزدی شده از سوی اشرف غنی شد

جمهوری‌خواهان امریکا، خواستار حسابرسی پول های دزدی شده از سوی اشرف غنی شد

جمهوری‌خواهان امریکا از اختلاس ۱۶۹ میلیون دالر توسط اشرف غنی، رییس جمهور فراری کشور، ابراز نگرانی کرده و از دولت جو بایدن خواسته‌اند که پول‌های برده شده توسط غنی را برگرداند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، فاکس نیوز، شبکه خبری امریکا، با نشر گزارشی گفته است که جمهوری‌خواهان این کشور با ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه امریکا خواستار وضاحت در مورد چگونه‌گی اختلاس ۱۶۹ میلیون الر توسط اشرف غنی شده‌اند.

جیمز کامر، نماینده ارشد جمهوری‌خواهان در مجلس سنای امریکا، از وزارت خارجه این کشور خواسته است که تا ۳۱ ماه آگست، در مورد این‌که اشرف غنی، رییس جمهور فراری افغانستان پول‌های مالیات‌دهنده‌گان امریکایی را با خود برده است یا خیر، تحقیق کند.

این نماینده جمهوری‌خواهان تصریح کرده است که اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد، دولت جو بایدن باید پول‌های برده شده توسط غنی را برگرداند. کامر فرار اشرف غنی را یک خروج بزدلانه و ترسناک خوانده و از بایدن خواسته است که غنی را به ظن اختلاس میلیون‌ها دالر به دادگاه بکشاند.

جمهوری‌خواهان خاطرنشان کرده‌اند که نمی‌توانند به مقامات فاسد دولت خارجی اجازه دهند که با پول‌های کمک شده توسط دولت امریکا زنده‌گی کنند.

براساس گزارش فاکس نیوز، در نامه‌ای که به وزارت امور خارجه امریکا ارسال شده، گفته شده که اقدامات “بی‌پروا و بزدلانه” غنی، به‌سرعت تسلط طالبان و سقوط دولت افغانستان کمک کرده است.

اشرف غنی، رییس جمهور پیشین کشور، هم‌زمان با ورد طالبان به کابل، از کشور خارج شد. طبق‌ گزارش رویترز، او هنگام خروج چهار موتر و یک چرخ‌بال پر از پول را با خود برده است. با این حال غنی تاکنون اختلاس میلیون‌ها دالر را رد کرده و در نوار تصویری که به نشر رسانده، گفته است که تنها با یک دست لباست افغانستان را ترک کرده است.

| منبع خبر : روزنامه هشت صبح
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.