Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 31317
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 آگوست 2021 - 9:22 |

جویایدن خواستار استعفای والی نیویورک شد

جویایدن خواستار استعفای والی نیویورک شد

در پی انتشار یک گزارش تحقیقی ملامت‌بار درباره آزار چند زن از سوی اندرو کومو والی نیویورک، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، خواستار استعفای او شده است.

به گزارش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، به نقل از بی بی سی لتیشا جیمز لوی ثارنوال ایالت نیویورک گفت این بررسی نشان می دهد که والی قوانین ایالتی و فدرال را نقض کرده است.

آقای کومو در واکنش لمس نامناسب زنان را تکذیب کرد و تاکید کرد از مقامش کناره گیری نخواهد کرد.
آقای کومو اکنون با احتمال استیضاح روبروست.

آقای بایدن، که هم حزبی آقای کومو است، روز سه شنبه (۱۴۰۰/۵/۱۲) در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: “به نظرم باید استعفا دهد. می دانم که مجلس ایالتی ممکن است تصمیم به استیضاح او بگیرد. البته مطمئن نیستم. همه اطلاعات لازم را مطالعه نکرده ام.”

تحقیقات لوی ثارنوال نیویورک سال پیش بعد از آن شروع شد که چندین زن ادعاهایی دایر بر سوءرفتار جنسی علیه والی این ایالت مطرح کردند.

محققان طی حدودا پنج ماه با تقریبا ۲۰۰ نفر از جمله کارمندان دفتر آقای کومو و برخی از کسانی که از او شکایت کرده بودند صحبت کردند. ده ها هزار سند، پیامک و عکس در این تحقیقات بررسی شد.

خانم جیمز گفت: “این تحقیقات مستقل نتیجه گیری کرده است که والی اندرو کومو چندین زن را از نظر جنسی آزار داده و با این کار قوانین فدرال و ایالتی را نقض کرده است.”

این در حالی است که پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا نیز متهم به آزار وازیت جنسی چندین زن شده بود.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.