Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 31280
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 03 آگوست 2021 - 9:31 |

حنیف اتمر از سازمان ملل متحد وجامعه جهانی خواست تابرای دست یابی به صلح بالای طالبان فشار وارد سازند.

حنیف اتمر از سازمان  ملل متحد وجامعه جهانی خواست تابرای دست یابی به صلح بالای طالبان فشار وارد سازند.

وزیر امور خارجۀ کشور با خانم دیبورا لیونز، نمایندهٔ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان در مورد تحولات جاری، گفتگوهای صلح، تشدید حملات طالبان بالای شهرها، تخطی‌های حقوق بشری طالبان و جنایات ضد بشری این گروه، صحبت کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، امروز سه شنبه(۱۴۰۰/۵/۱۲) وزارت خارجه کشور با نشر اعلامیه‌ی گفته است که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور، در دیدار باخانم دیبورالیونز، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، برای دست یابی به آتش بس فوری ورسیدن به یک توافق جامع صلح، از سازمان ملل متحد وجامعه جهانی خواسته است که تا به هدف توقف کشتار مردم افغانستان و دست یابی به یک راه حل سیاسی، بالای طالبان فشار اعظمی وارد سازند.

همچنان طبق اعلامیه، در این دیدار وزیر خارجه، حمله بالای نمایندگی دفتر سازمان ملل متحد در ولایت هرات را شدیدا تقبیح کرده است.

آقای اتمر از محکمه بین المللی جرایم وشورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برتحقیق، مستند سازی ومجازات مرتکبان جنایات جنگی اخیر در افغانستان تاکید کرده است.

همچنان در اعلامیه این وزارت آمده است که خانم لیونز از حمایت و رسیدگی به موقع نیروهای امنیتی افغانستان برای مهار حمله بالای نمایندگی سازمان ملل‌متحد در ولایت هرات تشکری نموده واز تشدید حملات در شهرها وکشتار مردم بی‌گناه ابراز نگرانی کرده است.

همچنان خانم لیونز گفته است که «سطح بلند تلفات ملکی و تهدید بالقوه به کارمندان نهادهای خیریه و مؤسسات بین‌المللی ازعوامل جدی نارسایی کمک‌های بشری و پروژه‌های انکشافی است».

نماینده خاص سر منشی سازمان ملل متحد درافغانستان، خواهان توقف عاجل تلفات ملکی و تهدید کارمندان نهادهای خیریه و موسسات بین‌المللی شده است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.