Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 31715
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 23 آگوست 2021 - 11:12 |

سفارت امریکا از شهروندان افغانستان خواست به میدان هوایی کابل نیایند

سفارت امریکا از شهروندان افغانستان خواست به میدان هوایی کابل نیایند

سفارت امریکا در واکنش به هجوم شهروندان کشور به میدان هوایی کابل گفته است، کسانی‌که سند تأیید شده از سوی این کشور را دریافت نکرده‌اند، از رفتن به میدان هوایی خودداری کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، سفارت امریکا امروز(دوشنبه، اول سنبله) با نشر بیانیه ای خطاب به شهروندان افغانستان گفته است:”اگر دعوت تائید شده ندارید، به شما در میدان هوایی حامد کرزی وپروازهای تخلیه‌سازی اجازه داده نمی‌شود.”

هم‌چنان سفارت امریکا در کابل از کسانی‌که تابعیت این کشور را دارند، درخواست کننده ویزای خاص مهاجرت‌اند و یا هم وابسته به دولت امریکا اند، خواسته است که تا هدایت سفر به میدان هوایی را دریافت نکرده‌اند، به میدان هوایی کابل مراجعه نکنند.

این نهاد هم‌چنان در رابطه به ویزه خاص مهاجرت «اس‌آی‌وی، پی۱ و پی۲» گفته است که این پروسه زمان‌گیر است و درخواست کننده‌گان تا هدایت بعدی منتظر باشند.

پس از آغار روند خروج شهروندان و کارمندان نهادهای خارجی از کشور، ده‌ها هزار نفر بدون سند در پشت دروازه‌های میدان هوایی کابل هجوم برده‌اند و قصد دارند که کشور را ترک کنند. این امر سبب کندی عملیات تخلیه شده است. در جریان چند روز اخیر، چندین تن در نیتجه ازدحام کشته و زخمی شده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.