Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 31598
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 آگوست 2021 - 21:59 |

عبدالله عبدالله: طالبان به راه‌حل سیاسی باور ندارد؛ تهدید بالقوه کشور را تهدید می کند

عبدالله عبدالله: طالبان به راه‌حل سیاسی باور ندارد؛ تهدید بالقوه کشور را تهدید می کند

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در نشست تروایکای توسعه یافته در شهر دوحه قطر، گفته است که وضعیت افغانستان بحرانی است و تهدیدهای بالقوه کشور را تهدید می کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، نشست تروایکا توسعه یافته پس از چاشت امروز(چهارشنبه، ۲۰ اسد) با اشتراک نمایندگان کشورهای روسیه،‌ چین و پاکستان در شهر دوحه پایتخت قطر برگزار شد.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در این نشست گفت: وضعیت در افغانستان جدی و بحرانی است و تهدیدهای بالقوه‌ سلامت کشور را تهدید می‌کنند. آقای عبدالله یاد آور شد:” هدف کشورهای بزرگ و مردم افغانستان این است تا افغانستان آزاد، متحد،‌ مستقل و عاری از تروریزم باشد و ما همه بر این اصول توافق داریم.”

عبدالله عبدالله با اشاره به بی علاقگی گروه طالبان نسبت به گفتگوهای صلح با دولت افغانستان افزود: در ماه‌های گذشته طالبان از خود در بحث‌های صلح جدیتی نشان نداده‌اند و به این اساس ما شاهد پیش‌رفتی در مذاکرات صلح نیستیم و از این معلوم می‌شود که طالبان به راه حل سیاسی باور ندارند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی همچنان به روابط گروه طالبان با شبکه های تروریستی نیز اشاره کرده و گفت:”این گروه بر خلاف تعهدات خویش روابط خود را با گروه‌های دهشت‌افگن به شمول القاعده حفظ کردند. حالا طالبان به عوض مذاکره و تقابل با جریان‌های هراس افگن، بر شهرهای افغانستان هجوم می‌برند. این اقدامات بر تلاش‌های صلح و ثبات منطقه و جهان تأثیرات منفی می‌گذارد.”

عبدالله عبدالله یک بار دیگر گفت که دولت افغانستان طرف‌دار دست‌یافتن به راه حل سیاسی از طریق مذاکره و تعیین میانجی برای سامان‌بخشیدن به مذاکرات است. او افزود کابل طرح خود را به کشور میزبان تحویل داده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.