Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 31425
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 07 آگوست 2021 - 15:28 |

مسوولان امنیتی هرات: ابتکار عمل در نبرد هرات به دست نظامیان کشور است

مسوولان امنیتی هرات: ابتکار عمل در نبرد هرات به دست نظامیان کشور است

مسوولان امنیتی ولایت هرات می‌گویند که در یک هفته گذشته ۳۵۰ تن از افراد وابسته به گروه طالبان در نبرد با نظامیان کشور کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدای پامیر، حسیب الله صدیقی، رییس امنیت ملی هرات امروز(شنبه، ۱۶ اسد) در یک نشست مشترک خبری گفت: طی یک هفته گذشته باوجود کندی عملیات نظامیان کشور، تلفات سنگینی به افراد وابسته به گروه طالبان وارد شده است. به گفته آقای صدیقی، عملیات نظامیان کشور از بهر دقت برای حفاظت از غیر نظامیان با کندی مواجه بوده‌است.

رییس امنیت ملی هرات افزود که در میان کشته شدگان طالبان، جنگجویان خارجی هم شامل هستند.

در همین حال، عبدالصبور قانع، والی هرات یاد آور شد که در ۷۲ ساعته گذشته تحرکات گروه طالبان به شدت کاهش یافته و جلو حمله‌های بیشتر این گروه گرفته شده است. به گفته آقای قانع، عملیات‌‌‌های هدف‌مند نیروهای امنیتی علیه طالبان جریان دارد و اکنون ابتکار عمل در دست این نیروها است.

او تأکید کرد روزهای دشوار در هرات گذشته و زندگی باشندگان این ولایت به حالت عادی برگشته است.

از سویی هم سید معراج الدین سادات، فرمانده پولیس هرات هم گفت که نیروهای امنیتی طالبان را سرکوب کرده و عملیات‌های تصفیوی هم‌چنان ادامه دارد.

از یک هفته به این سو، شهر هرات گواه درگیری‌های سنگین بوده‌است. درپی شدت گرفتن درگیرها، نیروها خیزش مردمی به رهبری امیر اسماعیل خان در کنار نظامیان کشور قرار گرفتند و اکنون به گفته مسوولان امنیتی، وضعیت در شهر هرات بهبود یافته‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.