Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 31812
  پرینتخانه » دسته‌بندی نشده تاریخ انتشار : 30 آگوست 2021 - 8:56 |

نقش جمهوری اسلامی ایران در مهار تروریزم در سرزمین‌های اسلامی

نقش جمهوری اسلامی ایران در مهار تروریزم در سرزمین‌های اسلامی

بخش سوم و آخر

نقش ایران در شکست گروه تروریستی داعش در شرق میانه

گروه تروریستی و تکفیری داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی ادعای خلافت جهانی کرد و خود را حکومت اسلامی نامید. همچنین بخش‌های بزرگی از شمال عراق و شرق سوریه را با جمعیت‌های ۲٫۸ و ۸ میلیون نفر و بخش‌های کوچکی را در لیبی، نیجریه و افغانستان به تصرف خود درآورده بود.

در حالی که این گروه خود را “اسلامی” می نامید؛ اما در عمل به شدت عملکرد ضد آموزه های اسلامی داشت. از کشتار بدون موجب گرفته تا در نکاح درآوردن زنان برای جنگجویان این گروه، همه حکایت از ضدیت داعشیان با آموزه های اسلامی دارد.

جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقشی که در جهان اسلام و در راه شکوهمندی هر بیشتر این دین آسمانی دارد، درصدد مهار و از بین بردن گروه تکفیری و تروریستی داعش برامد. در حالی که این گروه حمایت های بی دریغ امریکا و متحدان غربی اش را به همراه داشت، سرانجام با تدابیری سنجیده شده جمهوری اسلامی ایران در رأس سردار قاسم سلیمانی فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران در شرق میانه تار و مار شد.

تروریستان داعش با تمامی آموزه های اسلامی در ضدیت قرار داشته است. چنان که در طول فعالیت خود در سرزمین های سوریه و عراق، نمادهای زیادی اسلامی را منهدم کرد. این نمادها معرف گذشته پربار امت مسلمه بوده است. اگر جمهوری اسلامی ایران جلو این گروه را نمی گرفت و در صدد مهار کردن آن نمی شد، بدون شک جهان اسلام با نابودی، نمادهای اسلامی رو به رو می شد.

نویسنده : نسیم فانی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.