Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 31662
  پرینتخانه » دسته‌بندی نشده تاریخ انتشار : 14 آگوست 2021 - 16:22 |

نقش جمهوری اسلامی ایران در مهار تروریزم در سرزمین‌های اسلامی

نقش جمهوری اسلامی ایران در مهار تروریزم در سرزمین‌های اسلامی

بخش اول

جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای اسلامی، از نفوذ راهبردی و سازنده ای برخوردار است. این کشور همواره تلاش کرده است تا در کنار ملت های رنج دیده مسلمان قرار گیرد و مسوولیت دینی خود را در قبال ملت هایی که از استکبار جهانی رنج برده اند ادا کند.

در این نوشتار تلاش می شود نقش جمهوری اسلامی در زنده نگهداشتن پرچم و غرور اسلام در جهان پرداخته شود. این کشور پس از سرنگونی رژیم شاهی و توأم با روی کار آمدن جمهوری اسلامی با رهبری مدبرانه سید روح الله خمینی، به حمایت از ملت های رنج دیده پرداخته است و تاکنون این نقش سازنده آن تداوم یافته است.

جمهوری اسلامی با نقش بازی کردن در تحولات خاور میانه، این منطقه راهبردی و نفت خیز را همواره از چنگال امریکا و دیگر متحدان غربی آن حفظ کرده است. گذشته از این، نقش ایران در سرکوب گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه خاورمیانه، سرنوشت ساز بوده است. گروه تروریستی و تکفیری داعش، یک نمونه از گروه هایی است که جمهوری اسلامی ایران، در جهت سرکوب این گروه مهم ترین نقش را داشته است. در حالی که سوریه و عراق در کام این گروه فرو می رفت و امریکا و متحدان غربی‌اش(ائتلاف نام‌نهاد مبارزه علیه داعش) عمق فاجعه ناشی از مظالم داعش را در این کشورها، عمیق تر می کرد، تهران با وارد شدن در جهت حل مسئله، عراق و سوریه را نجات داد.

در ادامه به نقش جمهوری اسلامی در مهار تروریزم در کشورهای اسلامی پرداخته می شود.

نویسنده : نسیم فانی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.