Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 31779
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 26 آگوست 2021 - 9:08 |

وزیرخارجه امریکا: تاکنون چهارهزار و۵۰۰ شهروند آمریکایی از افغانستان خارج شده است

وزیرخارجه امریکا: تاکنون چهارهزار و۵۰۰ شهروند آمریکایی از افغانستان خارج شده است

انتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که تاکنون حدود چهار هزار و۵۰۰ شهروند آمریکایی از افغانستان خارج شده‌اند وتلاش برای خروج تمامی آمریکایی هایی که خواهان خروج از افغانستان است ادامه دارد.

به گزار آژانس خبری صدای پامیر به نقل از شبکه خبری صدای آمریکا وزیر خارجه آمریکا دیروز(چهارشنبه سوم سنبه) در یک کنفرانس خبری گفت:« از زمان شروع عملیات خروج در ۱۴ اوت بیش از ۸۲ هزار و ۳۰۰ تن به سلامت از کابل خارج شده‌اند. در فاصله ۲۴ ساعت و از سه‌شنبه تا چهارشنبه، نزدیک به ۱۹ هزار تن و با ۹۰ پرواز ایالات متحده و متحدان، خارج شده‌اند.»

آقای بلینکن افزود: «همان‌گونه که پرزیدنت بایدن گفت، اولویت اول ما خروج شهروندان آمریکایی از افغانستان است. از ۱۴ اوت تاکنون، دستکم چهار هزار و ۵۰۰ شهروند آمریکایی را خارج کرده‌ایم. بیش از ۵۰۰ تن از این شهروندان فقط همین دیروز خارج شدند. پرسش‌های زیادی مطرح شده که چه تعداد شهروند آمریکایی در افغانستان است که می‌خواهند خارج شوند.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «طبق بررسی ما و از ۱۴ اوت که عملیات خروج شروع شد، جمعیتی حدود شش هزار شهروند آمریکایی در افغانستان بودند که می‌خواستند خارج شوند. در ۱۰ روز گذشته حدود چهار هزار و ۵۰۰ تای آن‌ها به سلامت خارج شدند. در ۲۴ ساعت گذشته ما در تماس مستقیم با حدود ۵۰۰ آمریکایی بوده و به آن‌ها گفتیم چطور به سلامت خود را به فرودگاه برسانند.»

آنتونی بلینکن افزود: «برای حدود یک هزار تای باقی‌مانده که ممکن است آمریکایی و خواهان خروج از افغانستان باشند، ما با تمامی راه‌های ممکن و از چند شکل متفاوت هر روزه با آن‌ها سعی می‌کنیم با تلفن، ای‌میل و پیامک تماس بگیریم که ببینیم می‌خواهند خارج شوند یا نه و اگر می‌خواهند، اطلاعات مورد نظر را به آن‌ها بدهیم. برخی ممکن است دیگر در کشور نباشند، برخی ممکن است گفته باشند که آمریکایی هستند ولی در واقع این طور نبوده و برخی هم ممکن است تصمیم بگیرند که بمانند. ما تلاش می‌کنیم وضعیت این افراد را در روزهای آینده مشخص کنیم.»

وزیر خارجه ایالات متحده گفت: «از میان این فهرست حدود هزار نفر، ما باور داریم شمار کسانی که با جدیت خواستار خروج از افغانستان هستند، خیلی کم است. با همه این‌ها، باید گفت شرایط متغیر است و ما ساعت به ساعت در حال تلاش برای موثق بودن آن هستیم.»

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.