Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 31764
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 25 آگوست 2021 - 8:46 |

چین خواستار پاسخگویی ارتش امریکا در قبال عملکردش در افغانستان شد

چین خواستار پاسخگویی ارتش امریکا در قبال عملکردش در افغانستان شد

چین گفته است که ارتش امریکا و نظامیان کشورهای متحد واشنگتن باید به خاطر اقدامات شان در افغانستان حساب‌ده قرار داده شوند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، چن شو، سفیر چین در شورای حقوق بشر ملل متحد، دیروز(سه شنبه، ۲ سنبله/ ۲۴ آگست) در نشست این شورا ارتش امریکا و نظامیان کشور های متحد واشنگتن را به نقض حقوق بشر در افغانستان متهم کرد، اما در این مورد جزییات ارایه نکرد.

این نشست در اصل برای بررسی گزارش ها در مورد نقض حقوق بشر توسط طالبان برگزار شده بود.

پیش از این، سازمان عفو بین الملل گفته بود که نیرو های امریکایی مسوول کشتار و زخمی ساختن هزاران شهروند افغانستان بوده و تنها شمار اندک نظامیان امریکایی به خاطر اعمال شان محاکمه شده اند.

سفیر چین در شورای حقوق بشر ملل متحد گفت که امریکا و سایر کشور ها “به بهانهٔ ترویج دموکراسی و حقوق بشر در سایر کشور های مستقل دارای تاریخ و فرهنگ کاملاً متفاوت، مداخله نظامی می کنند.”

اظهارات این مقام چینی در حالی بیان شد که عبدالسلام حنفی، معاون سیاسی دفتر طالبان در دوحه، روز سه شنبه با وانگ یی، سفیر چین، در کابل ملاقات کرد.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در حساب تویترش نوشته که دو طرف در این ملاقات روی امنیت سفارت و دیپلومات های چین در کابل، وضعیت جاری در افغانستان و همچنان روابط دو جانبه بین چین و افغانستان بحث کردند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.