Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 31718
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 23 آگوست 2021 - 11:23 |

یونیسف: ده میلیون کودک در افغانستان به کمک فوری نیاز دارند

یونیسف: ده میلیون کودک در افغانستان به کمک فوری نیاز دارند

اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که در حال حاضر ده میلیون کودک در افغانستان برای زنده ماندن به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، یونیسف امروز(دوشنبه، اول سنبله)، با نشر بیانیه ای گفته است که صرف نظر از تحولات سیاسی جاری و تغییرات در ساختار دولت افغانستان، میلیون‌ها کودک در این کشور در وضعیت بدی به‌ سر می‌برند.

اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) افزوده است که تنها در سال جاری حدود یک میلیون کودک در افغانستان از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند و در صورت نرسیدن کمک‌های درمانی، ممکن جان‌شان را از دست بدهند.

به گفته این نهاد، ۴.۲ میلیون کودک شامل ۲.۲ میلیون دختر از رفتن به مکتب بازمانده‌اند و دست‌کم دو هزار مورد نقض حقوق کودکان نیز در جریان درگیری‌ها ثبت شده است.

یونیسف گفته است:”صرف نظر از تحولات سیاسی جاری و تغییرات در دولت در افغانستان، این واقعیت تلخی است که کودکان افغان با آن روبه‌رو هستند.”

با این حال این نهاد هم‌چنان هشدار می‌دهد که در ماه‌های آینده در نتیجه کمبود آب و خشک‌سالی شدید، نیازهای بشردوستانه نزد کودکان و زنان افزایش یافته و پیامدهای ویرانگر اجتماعی-اقتصادی و همه‌گیری ویروس کرونا افغانستان را بیش‌تر تهدید خواهد کرد.

در همین حال این نهاد با تأکید بر حفظ امنیت کارکنانش گفته است که برنامه‌هایش را افزایش می‌دهد و برای کمک به کودکان، در افغانستان می‌ماند.

یونیسف گفته است:”تعهد ما به فرزندان افغانستان بی‌چون‌وچرا است و هدف ما این است که ببینیم حقوق تک‌تک آن‌ها احقاق و محافظت می‌شود.”

| منبع خبر : روزنامه هشت صبح
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.