Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 31951
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 07 سپتامبر 2021 - 10:14 |

جو بایدن:موضوع به رسمیت شناختن طالبان هنوز زود است

جو بایدن:موضوع به رسمیت شناختن طالبان هنوز زود است

رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید که تا به رسمیت شناختن طالبان هنوز راه طولانی باقی است و این روند احتمال دارد مدتی طول بکشد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن،رئیس جمهور ایالات متجده آمریکا که در کاخ سفید در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد می‌گوید که موضوع به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان به رهبری طالبان توسط آمریکا هنوز زیر بررسی قرار دارد و تصمیم نهایی دراین خصوص گرفته نشده است.

رئیس جمهور ایالات متحده در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد افغانستان و به رسمیت شناختن حکومت طالبان به گونه کوتاه اظهار داشت: «فردا روز بزرگی است، تا رسیدن به این تصمیم راه طولانی در پیش است».

آقای بایدن جزئیات بیشتر دراین خصوص نداده است.

همچنین او در پاسخ به سوالی در مورد میزان اطمینانش به حرف‌ها و وعده‌های طالبان اظهارات پیشین خود دراین خصوص را تکرار کرده و گفت: به طالبان اطمینان ندارم. طالبان باید تصمیم بگیرند که آیا به نیازهای مردم افغانستان پاسخ می دهد یا خیر.

این در حالی است که واشنگتن اخیرا اعلام کرده که تنها د رصوتی حکومت طالبان را به رسمیت می‌شناسد که آنها به حقوق زنان احترام بگذارند و رابطه‌اش را با گروهای تروریستی قطع نماید.
در چند روز گذشته در شهر‌های کابل، هرات ومزار شریف شماری از زنان حرکت‌های اعتراضی را در رابطه به حضور زنان در کابینه دولت طالبان راه اندازی کردند. که در کابل تظاهرات به خشونت کشیده شد وشماری از زنان معترض زخمی شدند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.