Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 32360
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 28 سپتامبر 2021 - 15:41 |

خبرنگاران خواستار توقف فعالیت شرکت هوایی کام‌ایرشدند

خبرنگاران خواستار توقف فعالیت شرکت هوایی کام‌ایرشدند

شماری از خبرنگاران و فعالان مدنی به دلیل جعل و انتقال افراد به نام خبرنگار به بیرون از کشور، خواستار توقف فعالیت شرکت هوایی کام‌ایر در افغانستان شدند.

شماری از خبرنگاران و فعالان جامعه مدنی امروز سه‌شنبه ( ۶ میزان) در یک نشست خبری در کابل بار دیگر به جعل و فریب شرکت هوایی کام‌ایر در انتقال افراد در معرض خطر از افغانستان به خارج، اعتراض کردند.

عزیز الله فروغی یکی از خبرنگاران کشور گفت که جامعه خبرنگاری سوء استفاده شرکت هوایی کام‎ایر از نام خبرنگار را محکوم کرده؛ از طالبان و جامعه جهانی می‌خواهند این پرونده را به شکل جدی پیگیری کنند.

آقای فروغی افزود: “رییس شرکت هوایی کام‌ایر با بی شرمی تمام از نام خبرنگاران و فعالین جامعه مدنی استفاده سوء کرده و اقارب خویش را تحت نام خبرنگار و فعال جامعه مدنی به خارج از کشور انتقال داده است”.

وی از حکومت طالبان خواست که به خاطر جلوگیری از فساد و جعل، فعالیت شرکت هوایی کام‌ایر را متوقف کرده و مسوولان آنرا به دادستانی معرفی کند.

محمد رفیع رحیمی فعال مدنی نیز گفت که در افغانستان فساد و رد آن به یک عرف تبدیل شده است و اکنون مسوولان شرکت هوایی کام‌ایر هم با رد تقلب خویش تلاش دارد که به فساد و فریب خویش سرپوش بگذارند.

وی با بیان اینکه ما خواستار بیرون شدن از افغانستان نیستیم از حکومت طالبان و جامعه جهانی می‌خواهیم که این موضوع را به شکل جدی بررسی کرده و نگذارند بار دیگر فرهنگ جعل و فریب در افغانستان نهادینه شود.

مینه اکبری یکی دیگر از خبرنگاران کشور گفت که تا هنوزهیچ خبرنگار و فعال جامعه مدنی واقعی از افغانستان بیرون نشده، اما صدها نفر بنام خبرنگار و فعال جامعه مدنی با جعل اسناد به خارج منتقل شده چون در راس نهاد‌ها شرکت‌های فریب کار مانند کام‌ایر وجود دارد.

او نیز از جامعه جهانی و طالبان می‌خواهد که این موضوع را به شکل جدی مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار دهد.

عنایت الله کاگر رییس روند همگرایی جوانان گفت: “مسوولان کام‌ایر با رد تقلب و جعل خویش نمی‌‎توانند موضوع را پایان یافته بدانند ما با مسولان امارت اسلامی این مسله را به جدیت تعقیب می‌کنیم تا حق به حقدار برسد.”

گیتی رحیمی خبرنگار پیشین تلویزیون ملی هم گفت: “رئیس شرکت کام‌ایر بزرگترین جفا را در حق خبرنگاران به خصوص خبرنگار زن انجام داده‌است شواهد موجود است که او اعضای خانواده و اقارب خویش را به نام خبرنگار به خارج انتقال داده است”.

بانو گیتی در کنار پیگیری این موضوع از سوی حکومت طالبان، از آنها نیز می‌خواهد که زمینه کار را برای خانم‌ها مساعد بسازد تا نگرانی خانم‌های که نان آور خانواده خویش هستند رفع شود.

این درحالی است چند روز قبل شبکه بلومبرگ در گزارشی فاش کرد که شرکت هوایی خصوصی کام‌ایر در پروازهای قراردادی با امریکا برای خروج خبرنگاران و امداد گران از افغانستان، ۱۵۵ تن از اقارب و کارمندان رئیس شرکت را به ابوظبی انتقال داده است.

روز گذشته هم شماری از خبرنگاران کشور در نشست جداگانه خواستار بررسی انتقال اقارب رئیس شرکت هوایی کام ایر بنام خبرنگارو فعال جامعه مدنی شده بودند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.