Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 31972
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 08 سپتامبر 2021 - 10:00 |

دستکم ۱۴ خبرنگار در تظاهرات روز سه شنبه توسط طالبان بازداشت شده است

دستکم ۱۴ خبرنگار در تظاهرات روز سه شنبه توسط طالبان بازداشت شده است

انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستا، از بازداشت دست‌کم ۱۴ خبرنگار داخلی وخارجی و مورد ضرب وشتم قرار گرفتن برخی آنان توسط نیروهای گروه طالبان در جریان تظاهرات روز گذشته کابل خبر داده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شماری از خبرنگاران داخلی وخارجی روز(سه‌شنبه، ۱۶ سنبله) برای پوشش خبری تظاهرات که از طرف شهروندان کابل برگزارشده بود حضور یافته بودند در جریان گزارش از سوی نیروهای گروه طالبان مورد ضرب وشتم قرار گرفته‌اند وتعدادی هم باز داشت شده اند.

در جریان پوشش خبری تظاهرات روز گذشته، خبرنگارتلویزیون«نور»، خبرنگار تلویزیون«کابل نیوز»و یک عکاس آزاد افغان از سوی نیروهای طالبان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و یک تصویربردار تلویزیون «کابل نیوز» زخمی شده‌ است که این موضوع از سوی رسانه‌های مربوطه تایید شده است.

همچنان تصویربردار تلویزیون «طلوع‌نیوز»، خبرنگار و تصویربردار شبکه تلویزیونی «آریانا نیوز»، خبرنگار «سلام‌ وطندار»، خبرنگار «رادیو کلید» و خبرنگار و عکاس «رویترز» پس از بازداشت از سوی طالبان دوباره آزاد شده‌اند.

انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان از گروه طالبان خواسته است که برای پوشش چنین رویدادهایی برای خبرنگاران زمینه‌ای بهتری فراهم وبرای حفاظت از خبرنگاران راهکارهای جدی اتخاذ کند.

همچنین منابع «العربیه» در کابل گفته‌اند نیروهای طالبان ضمن ضرب و شتم زنان افغان، تلفن‌های همراه آنان را به زور گرفته‌ و تمام فایل‌های صوتی و تصویری شامل ویدیوها و عکس‌های مربوط به تظاهرات کابل را حذف کرده‌اند. عناصر طالبان همچنین اقدام به شکستن دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری تظاهر‌کنندگان کردند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.