Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 31901
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 04 سپتامبر 2021 - 14:42 |

عطامحمدنور: جنگ طالبان علیه پنجشیر، جنگ وکشتار قومی است

عطامحمدنور: جنگ طالبان علیه پنجشیر، جنگ وکشتار قومی است

سترجنرال عطامحمد نور، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان، در تازه ترین اظهارتش گفته است که جنگ طالبان علیه پنجشیر جنگ وکشتار قومی است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، رهبر جمعیت اسلامی امروز(شنبه، ۱۳ سنبله) در پیام که در صفحه رسمی فیسبوک خود نشر کرده، خطاب به طالبان وجامعه جهانی گفته است
«جنگ طالبان علیه پنجشیر وکشتار آنان با بستن مسیرهای این ولایت، قطع برق، مواد خوراکی وشبکه‌های مخابراتی بشمول خدامات صحی، جز تمامیت خواهی واستبداد، مفهوم دیگری ندارد. این جنگ با تاسف، جنگ و کشتار قومی است و زیان‌های آن بسیار اسف‌بار. ».

از سوی هم رهبر جمعیت از سکوت جامعه جهانی انتقاد کرده گفته است:«سکوت مرگبار جامعه جهانی که داد از حقوق بشر می‌زنند وپنجشیر در برابریک جنگ وکشتار تباه کن قومی، قطع تمام خدمات حتی خدمات صحی، قرار دارد، مهفومی جز قباحت زدایی از طالبان ندارد».

همچنین ستر جنرال عطا محمد نور، روز گذشته نیز گفته بود که پنجشیر برای من فراتر از یک جغرافیا به عنوان نماد ایستادگی ومقاومت وسرزمین حماسه آفرین است.

او همچنین برای احمد مسعود وسنگرداران جبهه مقاومت آرزوی پیروزی کرده و تاکید کرد که آنان در برابر طالبان تنها نیست وتمام مردم آزاده ازنقاط مختلف کشور در کنار شان قرار دارد.

آقای نور گفته بود که از مقاومت پنجشیر به شدت حمایت می‌کند وفعلا سرگرم رایزنی‌ها برای حل بن بست افغانستان از راه گفت‌وگو است اگر تفاهم سیاسی به نتیجه نرسد جبهه مقاومت گسترش خواهد یافت.

از سوی هم رهبر جمعیت به طالبان هشدار داد است که اگراین گروه بخواهد با زور حاکمیت کند تنها با جبهه پنجشیر نه بلکه دامنه مقاومت تمام افغانستان را فراخواهد گرفت.روبرو خواهد شد.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.