Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 32107
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 15 سپتامبر 2021 - 12:16 |

وزیرخارجه روسیه: برای به رسمیت شناختن طالبان از عجله کار نمی‌گیرد

وزیرخارجه روسیه: برای به رسمیت شناختن طالبان از عجله کار نمی‌گیرد

وزیر امور خارجه روسیه بیان داشت که کشورش برای به رسمیت شناختن طالبان همانند بسیاری کشور های دیگر از عجله کار نمی‌گیرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده است که سرگئی لاوروف وزیرامور خارجه روسیه، امروز(چهارشنبه، ۲۴ سنبله) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است که، مسکو هیچ شروطی برای طالبان تعیین نمی‌کند؛ مسکو نظاره گر تحقق وعدهای طالبان است وبرای به رسمیت شناختن دولت طالبان عجله ندارد.

او گفته است «تاهنوز دولت طالبان از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است. همه از لزوم برقراری ارتباط با آنها در مورد مسائل جاری، اولتر از همه ، مسائل امنیتی ، احترام به حقوق شهروندان و اطمینان از عملکرد عادی نمایندگی های دیپلماتیک صحبت می کنند، اما هیچ کشوری برای به رسمیت شناختن این گروه عجله ندارد».

همچنین وزیر خارجه روسیه افزوده است: «ما هیچ چیزی و هیچ شروطی را به “طالبان” تحمیل نمی کنیم. آنها خود اهدافشان را اعلام کردند. از جمله تعهد خود را برای مبارزه بیشتر با تروریسم و قاچاق مواد مخدر اعلام کردند و اطمینان دادند که همه کارها را انجام خواهند داد تا هیچ تهدیدی برای کشورهای همسایه از خاک افغانستان وجود نداشته باشد. و آنها اعلام کردند قصد بی ثباتی کشورهای همسایه را ندارند و یک دولت فراگیر تشکیل دهند که طیف کامل جامعه افغانستان، تعادل سیاسی، قومی را منعکس کند».

سرگئی لاوروف افزود: “ما نیز مانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان، از این رویکرد استقبال کرده ایم و اکنون در حال مشاهده نحوه اجرای وعده ها هستیم، البته زمان بسیار کمی برای نتیجه گیری نهایی گذشته است».

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.