Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 32047
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 13 سپتامبر 2021 - 9:07 |

ایران وآژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه مذاکرات فنی توافق کردند

ایران وآژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه مذاکرات فنی توافق کردند

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، روی ادامه مذاکرات فنی در چارچوب پرتکل الحاقی در وین وسپس در تهران توافق کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، خبرگزاری «ایسنا» گزارش داده است که محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران، پس از دیدار با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده است که «مدیر کل آژانس در آینده نزدیک برای ادامه مذاکرات به تهران سفر می‎‌کند.و حافظه دوربین‌های نظارتی آژانس پاک نمی‌شود».

همچنان او گفته است که قرار است مدیر کل آژانس انرژی اتمی «دوباره برای تبدیل کارت‌های حافظه دوربین های نظارتی‌فنی به تهران بیاید».

از سوی هم رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران بر اهمیت همکاری‌های فنی میان ایران وآژانس تاکید کرده است.

همچنان آقای گروسی از سفر هئیت ایرانی به ریاست محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری این کشور به اتریش جهت اشتراک دراین کنفرانس خبرداده است.

براساس بیانه‌ی مشترک بین مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ومقامات ایرانی، مذاکرات در این رابطه ابتدا در وین وسپس در تهران ادامه پیدا خواهد کرد.

این درحالی‌است که قرار است امروز (دوشنبه، ۲۲ سنبله) نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شود.

با این حال میخاییل اولیانوف، سفیر روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفته است :مسکو به هرگونه قطعنامه‌ای که ایران را در آژانس بین المللی انرژی اتمی هدف قرار دهد، رأی منفی خواهد داد.

همچنین رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که این روزها در مسكو و پاريس با شركای روسی و اروپايی خود درباره برنامه اتمی ايران و همچنین ضرورت دست‌یابی به یک تفاهم و اجرای آن برای بازگشت متقابل به برجام رایزنی می‌کند با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت که گفت‌وگوهای خوبی در مسکو درباره مسئله هسته‌ای ایران انجام داده است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.