Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 32196
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 20 سپتامبر 2021 - 9:57 |

حزب موج تحول: دروازه‌های مکاتب ودانشگاه‌ها بدون درنگ بروی دختران باز گردد

حزب موج تحول: دروازه‌های مکاتب ودانشگاه‌ها بدون درنگ بروی دختران باز گردد

حزب موج تحول در واکنش به بسته ماندن مکاتب دخترانه در کشور، گفته است که دروازه‌های مکاتب ودانشگاه‌ها بدون درنگ به روی دختران دانش‌آموز باز گردیده وزمینه آموزش بدون تبعیض فراهم گردد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، حزب موج تحول به رهبری «فوزیه کوفی» نماینده پیشین مردم بدخشان در ولسی جرگه روز(یکشنبه، ۲۸ سنبله) طی کنفرانس مطبوعاتی در رابطه به بازگشایی نشدن مکاتب دخترانه واکنش نشان داده گفته است: «تأسیس حکومت فراگیر، دلسوز و پاسخ‌ گو با حفظ نهاد های مردم سالار میتواند متضمن یک افغانستانی شود که برای همه شهروندان اش امن و قابل زندگی باشد».

در اعلامیه پایانی نشست مطبوعاتی این حزب آمده است که اعلامیه اخیر طالبان نه تنها محدود کننده زمینه‌ای آموزش دختران‌است؛ بلکه مغایر با اعلامیه قبلی شان دربرابر حقوق زنان نیز می‌باشد.

همچنین موج تحول از جامعه جهانی خواسته‌است که مردم افغانستان بخصوص زنان دختران این کشور را برای رسیدن به حقوق شرعی وانسانی شان کمک کرده خاموش ننشینند.

از سوی هم این حزب خواستار حضور معنی دار زنان در عرصه های سیاسی واجتماعی و نقش آنان در ساختار حکومت جدید شده‌ و افزوده است که «دور نگهداشتن زنان ومحروم ساختن آنان از کار وبرخورد تبعیض آمیز در مغایرت با اساسات دین اسلام، رویش سایرکشورهای اسلامی و عرف معمول افغانستان است».
.
همچنان موج تحول در رابطه به آزادی های فردی وحقوق شهروندان نیز گفته است: «آزادی های فردی، حقوق شهروندان مخصوصا به آزادی‌های مذاهب که از تنوع و زیبایی کشور ماست ارج گذاشته و حکومت همه‌شمول که متشکل از مذاهب واقوام مختلف افغانستان شکل بگیرد».

در همین حال حزب موج تحول افغانستان تاکید کرده است که همچنان که پیش از این برای بهبود زندگی مردم وتوسعه کشور فعالیت نموده است؛ بعد از این نیز در هرشرایطی در کنار مردم خواهد ماند.

این در حالی است که وزارت معارف دولت موقت طالبان، دانش آموزان پسر و کارمندان ذکوراین وزارت را به به مکاتب وسر وظایف شان خواسته اما در مورد دختران دانش آموز وکارمندان اناث چیزی نگفته است.
این اقدام طالبان با واکنش‌های زیاد داخلی وبین‌المللی روبرو شده است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.