Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 31962
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 07 سپتامبر 2021 - 12:26 |

حلال احمر و سلیب سرخ خواستار اقدام فوری برای رسیدگی به میلیون‌ها نفر در افغانستان شده است

حلال احمر و سلیب سرخ خواستار اقدام فوری برای رسیدگی به میلیون‌ها نفر در افغانستان شده است

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر خواستار اقدام فوری برای رسیدگی به میلیون‌ها نفر آسیب‌پذیر در افغانستان شده است. به‌گفته‌ی این فدراسیون، حدود ۱۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

در اعلامیه‌ی فدراسیون بین‌المللی جمیعت‌های صلیب سرخ و هلال احمر که امروز (سه‌شنبه، ۱۶ سنبله) منتشر شده، آمده است که ملیون‌ها شهروند افغانستان با نیازهای عظیم بشردوستانه ناشی از ترکیبی از بحران‌ها، از جمله خشک‌سالی، کمبود شدید مواد غذایی، سیستم صحی شکننده و همه‌گیری کووید۱۹ مواجه شده‌اند.

در اعلامیه همچنین آمده است که ده‌ها هزار خانواده‌ی بدون غذا و درآمد خانه‌های خود را ترک کرده و در کمپ‌های امدادی در مناطق شهری اقامت دارند و به دنبال غذا و سرپناه هستند.

محمدنبی برهان، سرپرست جمعیت هلال احمر در افغانستان گفته است که پس از گذراندن چندین دهه سختی، مردم افغانستان اکنون با آسیب‌های ناشی از بحران آب و هوا، همه‌گیری کروها و آوارگی داخلی مواجه هستند.

آقای برهان همچنین گفته است که اقدامات فوری بین‌المللی برای حمایت از میلیون‌ها نفر از مردم با نیازهای زندگی در ماه‌های آینده و زمستان سخت افغانستان، لازم است.

برهان افزوده است که تیم‌های هلال احمر تلاش‌های خود را در سراسر کشور افزایش داده و کمک‌های اضطراری، کمک‌های نقدی و مراقبت‌های اولیه‌ی بهداشتی را ارائه می‌دهند: «ما می‌دانیم که برای حمایت از خانواده‌ها برای کاشت محصولات، تأمین معیشت و ساختن آینده‌ی روشن، حمایت بیشتری لازم است.»

در اعلامیه آمده است که فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به‌عنوان بخشی از حمایت مداوم، برای حمایت از هلال احمر افغانستان بیش از ۳۶ میلیون فرانک سویس به‌منظور ارائه‌ی کمک‌های اضطراری برای ۵۶۰ هزار نفر در ۱۶ ولایت درخواست می‌کند.

نسفور مندی، رییس هیأت این فدراسیون در افغانستان گفته است: «خشک‌سالی شدید، ناامنی غذایی و یک سیستم بهداشتی شکننده که تلاش دارد با موج‌های ویرانگر کووید۱۹ فعال بماند، همگی با رویدادهای اخیر تشدید شده و بیش از پیش نیامند اقدمات فوری بین‌المللی است»

او همچنین گفته است که بودجه‌ی تجدیدشده‌ی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر برای افغانستان برای کمک به تأمین آب پایدار و حمایت از درآمدزایی برای افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند، از جمله زنان و افراد مسن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این در حالی است که روز گذشته کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که در حال حاضر ۱۸.۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. این کمیته همچنین گفته بود که ۳.۱ میلیون کودک در افغانستان در معرض سوءتغذی حاد قرار دارند، چهار میلیون نفر به غذای کافی و هفت میلیون نفر دیگر به امکانات مراقبت‌های بهداشتی دست‌رسی ندارند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.