Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 32190
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 19 سپتامبر 2021 - 13:59 |

روزنامه‌نگاران افغان: روزنامه‌نگاری در افغانستان در خطر نابودی است

روزنامه‌نگاران افغان: روزنامه‌نگاری در افغانستان در خطر نابودی است

روزنامه‌نگار افغانستان، در نامه‌ای گفته است که روزنامه‌نگاری در افغانستان درخطر نابودی است و ازجامعه جهانی خواسته‌اند که آزادی بیان را در افغانستان نجات دهند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، به نقل از العربیه فارسی بیش از ۱۰۰ روزنامه نگار افغان بدون فاش نام خود، نامه‌ای را تحت عنوان «روزنامه‌نگاری در افغانستان در خطر نابودی است» امضا کرده‌اند.

این نامه از سوی گزارشگران بدون منتشر شده‌اند.

در نامه‌ای منتشر شده، روزنامه‌نگاران از جامعه جهانی خواسته‌اند که آنعده روزنامه‌نگاران که جان شان در خطر است وخواهان ترک کشور هستند باید توسط جامعه جهانی کمک و درخارج از کشور زمینه کار فراهم شود.

براساس گزارش «گزارشگران بدون مرز»، هنوز بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار به شمول زنان در افغانستان به سر می‌برند.

همچنین در نامه‌ای روزنامه‌نگاران آمده است که حملات پیاپی به فعالان رسانه‌ای و مداخله طالبان در کار آنها به بدتر شدن وضعیت آزادی بیان در کشور دامن زده است.

این در حالی است که پیش‌ازاین فدراسیون بین‌المللی رونامه‌نگاران، با ابراز نگرانی از افزایش خشونت از سوی طالبان علیه روزنامه‌نگاران افغانستان، اعلام کرد که هزاران کارمند رسانه‌ای در این کشور متاثر شده‌اند.

این فدراسیون، (جمعه،۲۶ سنبله) در گزارشی نوشت که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، تاکنون ۱۵۳ رسانه در این کشور مجبور شده‌اند فعالیت‌های خود را متوقف کنند.

بر اساس گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، ۷ هزار کارمند رسانه‌ای از تسلط طالبان متاثر شده‌اند و زنان شاغل در رسانه‌ها نیز از کار محروم شده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.