Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 32015
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 11 سپتامبر 2021 - 11:31 |

روسیه در مراسم تحلیف طالبان شرکت نمی‌کند

روسیه در مراسم تحلیف طالبان شرکت نمی‌کند

سخنگوی کاخ کرملین و وزیر خارجه روسیه می‌گویند که به دلیل مبهم بودن اقدامات آینده رهبران طالبان، به هیج وجه در مراسم تحلیف شرکت نخواهد کرد.

به گزارش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، خبرگزای تاس،گزارش داده است که دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه عصر روز (جمعه، ۱۹ سنبله) در جمع خبرنگاران گفته است که روسیه به هیچ وجه در مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان شرکت نخواهد کرد.

اوتاکید کرده است که هیچ کس، از جمله روسیه از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان سود نبرده است.

پسکوف در پاسخ به این سئوال که آیا کرملین تأیید می‌کند روسیه در چنین مراسمی شرکت خواهد کرد، گفته است: «خیر، من خبر را تأیید نمیکنم. روسیه به هیچ وجه در مراسم تحلیف دولت جدید تشکیل شده از سوی طالبان حضور نخواهد داشت.»

همچنین او گفته است: «روسیه نمی‌داند که روند اوضاع در افغانستان در رابطه با تهدیدات تروریستی و قاچاق مواد مخدر چگونه خواهد بود، به همین دلیل برای مقامات مسکو بسیار مهم است که درک کند رهبران کنونی افغانستان چه اقداماتی در این زمینه انجام خواهند داد.

از سوی‌هم سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرده است که این وزارت به رهبران کشور توصیه نکرده که هیئتی از مسکو به مراسم احتمالی تحلیف دولت جدید افغانستان اعزام شود.

لاوروف افزوده است:«طالبان ابتدا مراسم تحلیف را اعلاام کرده وسپس درآن تجدید نظر کرد. من صادقانه بگویم، ما قصد ندرایم که در چنین مراسمی شرکت کنیم به رهبری روسیه توصیه می‎‌کنیم که نمایندگانی از مسکو در آن شرکت نکنند».

این در حالی است که پیش از این طالبان اعلام کرده بود که بعضی کشورهای همسایه از جمله روسیه در مراسم تحلیف دولت جدید در افغانستان دعوت شده است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.