Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 32259
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2021 - 14:09 |

سازمان ملل متحد : کمیته اعتبار بخشی باید تصمیم بگیرد که چه کسی نماینده افغانستان در این سازمان باشد

سازمان ملل متحد : کمیته اعتبار بخشی باید تصمیم بگیرد که چه کسی نماینده افغانستان در این سازمان باشد

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، در رابطه به معرفی سفیر جدید از سوی طالبان به عنوان نماینده افغانستان در شورای امینت می‌گوید کمیته اعتبار بخشی این سازمان باید تصمیم بگیرد که چه کسی نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد باشد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، به نقل از خبرگزرای اسپوتنیک فرحان حق، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است که کمیته اعتبار بخشی این سازمان که شامل ۹ عضو دایمی این نهاد است ، باید تصمیم بیگرد که چه کسی نماینده افغانستان د رسازمان ملل متحد باشد، غلام اسحاق‌زی نماینده دولت پیشین یا سهیل شاهین نماینده طالبان.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، معرفی سفیر جدید از سوی طالبان به عنوان نماینده افغانستان در شورای امنیت را تأیید نموده می‌گوید امکان سخنرانی وزیر خارجه طالبان در مجمع عمومی سازمان ملل با تردید مواجه است.

پیش از این امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان، سهیل شاهین را به عنوان نماینده طالبان در سازمان ملل متحد معرفی کرده وطی ارسال نامه‌ای از دبیر کل این سازمان خواستار سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شده است.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل ارسال این نامه توسط طالبان را تایید کرده است.

فرحان حق گفت که درخواست‌ها برای کرسی افغانستان در سازمان ملل به کمیته ۹ عضوی اعتبارنامه که شامل آمریکا، چین و روسیه می‌شود، ارسال شده است.احتمال نمی‌رود که این کمیته پیش از دوشنبه آینده که پایان نشست مجمع عمومی سازمان ملل بوده، نشستی داشته باشد و بنابراین امکان سخنرانی وزیر خارجه طالبان در مجمع عمومی سازمان ملل با تردید مواجه است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.