Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 31945
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 07 سپتامبر 2021 - 8:50 |

شهروندان کابل و مزار، در حمایت از قیام ملی «شعار الله اکبر» و«زنده باد جبهه مقاومت» سر دادند

شهروندان کابل و مزار، در حمایت از قیام ملی «شعار الله اکبر» و«زنده باد جبهه مقاومت» سر دادند

ساعات پس از آنکه احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت در پنجشیر از مردم خواست تاقیام ملی عمومی را آغاز کنند شماری از شهروندان کابل ومزار شریف در حمایت از این فراخوان در تاریکی شب «شعار الله اکبر» و «زنده باد جبهه مقاومت» سردادند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، عصر روز گذشته(دوشنبه، ۱۵ سنبله) احمد مسعود که رهبری جبهه مقاومت ضد طالبان را در پنجشیر بدوش دارد در یک پیام صوتی از مرم خواست که «قیام ملی را بخاطرعزت وسربلندی افغانستان بپا کنند».

در ویدئویی که از کابل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، شعار “زنده باد جبهه مقاومت ملی” “مرگ بر پاکستان” به گوش می‌رسد.

آقای مسعود در پیام صوتی از مردم خواست که به هر شکلی که می‌توانند در برابر طالبان مقاومت کنند. او همچنین گفت که مقاومت در دره‌های پنجشیر و اندراب ادامه دارد.

او در پیامش از اعتراض‌های زنان در کابل و مزار شریف به عنوان الگوی از این مقاومت یاد کرده است. او از تظاهرات مردم در خارج از افغانستان هم که علیه گروه طالبان بپا شده است، تشکر کرد.

این درحالی است که از یک هفته به این طرف میان جبهه مقاومت وگروه طالبان در ولایت پنجشیر به شدت جنگ ادامه دارد هردو طرف از تلفات سنگین بر یک‌دیگر خبر داده است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.