Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 31965
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 07 سپتامبر 2021 - 13:48 |

طالبان بالای تظاهرات کنندگان درکابل شلیک کردند

طالبان بالای تظاهرات کنندگان  درکابل شلیک کردند

شمار زیادی از مردم امروز در شهر کابل با راهپیمایی ها علیه پاکستان اعتراضات گسترده را براه انداخته اند اما طالبان با شلیک گلوله ها تلاش دارند مردم را پراکنده کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در این تظاهرات که صدها زن و مرد اشتراک کرده‌اند، معترضان همچنین شعار می‌دهند که «حکومت دست‌نشانده‌ی پاکستان» را نمی‌خواهند.

معترضان در جاده‌های کابل فریاد آزادی آزادی سر داده به سمت ارگ در حرکت اند.

از سمت خیر خانه نیز اعتراضات آغاز شده است. طالبان شلیک های هوای می کنند اما زنان همچنان مصمیم و استوار به پیش می روند.

آنان با سردادن شعار «مرگ بر پاکستان» و «زنده باد مردم افغانستان» تأکید دارند که حکومت «مستقل و همه‌شمول» در افغانستان می‌خواهند.

معترضان همچنین شعارهای به حمایت از جبهه‌ی مقاومت ملی در پنجشیر سر می‌دهند. آنان می‌گویند که مردم در پنجشیر غذا و دارو نیاز دارند و باید به آنان کمک شوند.

همچنین در یک ویدیو که در رسانه‌های اجتماعی دقایق پیش منتشر شده، نشان می‌دهد که طالبان برای متفرق‌کردن معترضان، اقدام به تیراندازی کرده‌اند.

در این تظاهرات طالبان مانع حضور رسانه شده است. تاکنون بازداشت چندین خبرنگار داخلی وخارجی وشسکتانده شدن کمره خبرنگاران از سوی طالبان گزارش شده است.

همچنین یک ویدویو منتشر شده دیگر در صفحات مجازی نشان می‌دهد که طالبان شماری از دختران معترض را دریک تهکوی بندی کرده است تا مانع گزارش تظاهرات شود.

از سوی‌هم از برپایی تظاهرات توسط مهاجرین افغانستان در مقابل کاخ کانگریس آمریکا وسفارت پاکستان در ایران نیز گزارش شده است.

این درحالی است که روز گذشته احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت در یک پیام صوتی از مردم افغانستان خواست که برای عزت افغانستان قیام ملی بپا کنند، ساعات پس از آن مردم در شهرهای کابل، مزار، نیلی وپنجشیر تظاهرات برگزار کردند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.