Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 32119
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 16 سپتامبر 2021 - 8:25 |

ملا برادر: اختلافات درونی حقیقت ندارد ماباهم خوب هستیم

ملا برادر: اختلافات درونی حقیقت ندارد ماباهم خوب هستیم

عبدالغنی برادر در رابطه به اختلاف درونی میان طالبان وزخمی شدن او در نتیجه در گیری میان سران این گروه در ارگ ریاست جمهوری را رد کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر طالبان روز (چهارشنبه، ۲۴ سنبله) در ویدیویی نشر شده گزارش‌ها از زخمی شدن خود در درگیری میان سران طالبان را رد کرده است.

او در مصاحبه با تلویزیون ملی در رابطه اختلافات درونی طالبان گفت: رسانه‌ها می‌گویند که اختلافات داخلی وجود دارد. بین ما هیچ مشکلی نیست، این حقیقت ندارد.

همچنین برادر درکلیپ نشر شده می‌گوید:‌هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

این در حالی است که شایعاتی در رسانه‌های اجتماعی از اختلافات درونی وزخمی شدن ملا برادر در نتیجه در گیری میان دو جناح در ارگ ریاست جمهوری پخش شد. این شایعات زمانی پخش شد که در جلسه‌ی میان نخست وزیر طالبان با وزیرخارجه قطر در ارگ ریاست جمهوری بر گزار شد ملا برادر حضور نداشت.

اما طالبان پیش از این در رابطه به غیبت آقای برادر گفته بود او برای دیدار با ملا هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر آنها در قندهار رفته و به زودی به کابل باز می‌گردد.

در همین حال بی بی سی فارسی به نقل از دو منبع طالبان در قطر وکابل از در گیری لفظی میان ملا برادر و خلیل حقانی در کاخ ریاست جمهوری روز پنج‌شنبه یا جمعه شب گزارش داده است.

منابع به بی بی سی گفته است که آنها بیرون بودند وبین طرفداران آنها در گیری رخ داده است. پس از آن ملا برادر قهر شده وبه قندهار رفته است.

منابع گفته است که عبدالغنی برادر بر سر تشکیل دولت جدید و کابینه موقت طالبان اختلاف نظر داشته است. نظر به گفته‌های این منابع، “او دولتی نمی خواست که تمام مقاماتش رهبران طالبان یا آخوندها باشند.”

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

نویسنده : امین "همت"
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.