Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 32199
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 20 سپتامبر 2021 - 10:36 |

نور: نه‌تنها سرزمین ما اشغال؛ بلکه دست‌آوردهای ۲۰ ساله وآرمان مردم ما پایمال شده است

نور: نه‌تنها سرزمین ما اشغال؛ بلکه دست‌آوردهای ۲۰ ساله وآرمان مردم ما پایمال شده است

استرجنرال عطامحمد نور، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان درپیامی به مناسبت دهمین سالیاد شهادت استاد برهان‌الدین ربانی، رئیس جمهور اسبق افغانستان گفته است که نه تنها سرزمین ما اشغال شده بلکه دست آورد ۲۰ ساله آرمان، رویا و آرزوهای مردم ما نیز پایمال شده است.

به گزراش آژانس خبری صدای پامیر، رهبرجمعیت اسلامی افغانستان در یک پیامی به مناسبت دهمین سالیاد شهادت رئیس جمهور سابق کشور که در صفحه رسمی فیس بوک اش نشر شده، کشور را اشغال شده دانسته و گفته است افغانستان در شرایط کنونی بیشتر از هر زمان دیگر کمبود تفکر وجایگاه رهبر شهید را احساس می‌‍کند.

همچنین آقای نور در پیامش گفته است استاد ربانی در راه اندازی جهاد مقدس، شکل دهی دولت اسلامی و راه اندازی مقاومت ملی برای حراست از کشور ومردم وتلاش در روند صلح تلاش‌های فراوان انجام داد.

آقای نور از استاد ربانی به عنوان سیاست‌مدار حکیم، رهبر خردمند، عالم فقیه،دانشمند باتدبیر وپیشوای صبور وحلیم یاد کرده گفته است او درتمامی تصمیم‌ گیری‌هایش بر اصل منافع ملی، رعایت عدالت اجتماعی وبرقراری صلح باعزت می‌اندیشد.

همچنین در پیام رهبر جمعیت آمده است که استاد ربانی یکی از رویدادهای بزرگ تاریخی همانا انتقال مسالمت آمیز قدر را رقم زد و این سنت نیکو را پایه گذاری کرد.

از سوی هم استرجنرال عطامحمد نور فرار اشرف غنی را به انتقاد گرفته گفته است که استاد ربانی در اوج قدرت، مانند رئیس جمهورغنی فرار نکرد ومردمش را در وضعیت بد قرار نداد.کشور را تباه و داشته‌ها را ازهم نپاشید، بلکه به انتقال نرم قدرت متوسل شد و در دولت سازی مدرن نقش برجسته‌ای ایفا کرد.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.