Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 32006
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 سپتامبر 2021 - 9:52 |

واکنش‌ها به مناسبت بستمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر در برج‌های دوقلوامریکا

واکنش‌ها به مناسبت بستمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر در برج‌های دوقلوامریکا

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در پیامی به مناسبت بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر در برج‌های تجاری جهان در آمریکا مردم این کشور را به اتحاد دعوت کرده و گتفه است: ما آموختیم که اتحاد چیزی است که هیچ گاه نباید شکسته شود.

او در پیام نشر شده خود افزوده است «هرقدر زمان که از آن روز بگذرد، این مراسم درد آن لحاظات را تازه می‌کند، گویی که همین حالا روی داده است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به همین مناسبت نوشته است: «امروز ما در همبستگی با مردم شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا، و همچنین با تمامی قربانیان تروریسم در سراسر جهان ایستاده‌ایم و تعهد خود را برای همکاری با یکدیگر جهت حفظ حقوق و نیازهای آنها تجدید می‌کنیم»

همچنین بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا گفته است که حملات یازدهم سپتامبر “نتوانست اعتقاد ما را به آزادی و دموکراسی متزلزل کند”.

از سوی هم آنتونی بلنکین وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در مراسم یاد وبود از حملات ۱۱ سپتامبر در مقر این وزارت گفته است: «همان‌گونه که آن روز دیدیم، تعهد متحدان و شرکای‌مان نسبت به ما، و تعهد ما نسبت به آنها، پیوندی مقدس است که بسیار ژرف‌تر از روابط میان دولت‌ها است. این پیوندی است که مردمان ما طی چندین نسل ایجاد کرده‌اند.»

به همین ترتیب کتلین هیکز معاون وزارت دفاع ملی آمریکا یا پنتاگون به مناسبت این روز گفته است:«ما باید بار دیگر نسبت به آن روحیه مقاوم متعهد شویم؛ روحیه‌ای که مستلزم از خود گذشتگی، پایبندی به وظیفه، و تعهد به پشتکار است. ما این را برای آنها که از دست دادیم و بی‌گناهانی که از ما گرفته شده‌اند انجام می‌دهیم … تا در دفاع از دموکراسی و کشورمان هوشیار بمانیم.»

درحملات یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی در برج‌های تجاری جهان در آمریکا، ۲۹۷۷ نفر جان باختند.

حملات یازدهم سپتامبر از سوی شبکه القاعده در افغانستان طراحی شده بود و طی آن هواپیما ربایان بعد از کنترل ۴ هواپیمای مسافربری دو هواپیما را به برج‌های تجارت جهانی زدند. یک هواپیما در پنتاگون سقوط کرد و هواپیمای دیگر بعد از درگیری مسافران و هواپیماربایان در پنسیلوانیا سقوط کرد.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.