Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 32623
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 26 اکتبر 2021 - 11:36 |

استقبال طالبان از اظهارات اخیر خامنه ی در رابطه وحدت شیعه وسنی در افغانستان

استقبال طالبان از اظهارات اخیر خامنه ی در رابطه وحدت شیعه وسنی در افغانستان

وزارت خارجه امارت اسلامی از اظهارات اخیر رهبر ایران مبنی اینکه یکی از راه‌های جلوگیری از حوادث وحدت این مردم می‌باشد، استقبال کرده و تاکید نموده که افغان‌ها با وحدت همه دسیسه‎ها را خنثی می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت خارجه امارت اسلامی شب گذشته(۳ عقرب) با نشراعلامیه‌ای گفته است که امارت اسلام از اظهارات اخیر آیت الله سید علی خامنه‌ی رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تاکید وحدت شیعه و سنی در افغانستان استقبال می‌کند.

اعلامیه افزوده:” افغان‌ها استقلال خویش را با اتفاق بدست آورده اند و دسیسه‌های اختلاف اندازان مذهبی را هم با وحدت خنثی می‌کند ان شاالله”.

این در حالی است که آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران روز یکشنبه در نشست زیر نام” کنفرانس وحدت اسلامى‌” در تهران گفته بود:” گردهمایی و اجتماعات سالانه در موضوع وحدت کافی نیست در این زمینه باید بحث، تبیین، تشویق، برنامه‌ریزی و تقسیم کار دائمی انجام شود به‌عنوان نمونه در همین قضیه افغانستان، یکی از راه‌های جلوگیری از حوادث، حضور مسئولان محترم کنونی این کشور در مراکز و مساجد شیعیان و تشویق برادران اهل سنت به حضور در اجتماعات مشترک است”.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.