Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 32780
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 07 نوامبر 2021 - 12:29 |

آلمان در حال برسی گسترش روابط با طالبان است

آلمان در حال برسی گسترش روابط با طالبان است

روزنامه ولت آم زونتاگ آلمانی گزارش داده که دولت آلمان در حال بررسی گسترش روابط با طالبان است و در روزهای آینده مارکس پوتزل نماینده ویژه خود در امور افغانستان را به کابل خواهد فرستاد.

این روزنامه افزوده که هدف از این کار دولت آلمان این است تا حد اقل روند خروج امن کارکنان محلی خود از افغانستان را تسهیل کند.

روزنامه با استناد به اظهارات منابع دولتی نوشته که مارکس پوتزل نماینده ویژه آلمان برای افغانستان، قرار است ظرف چند هفته آینده عازم کابل شود.

گفته شده که پوتزل می‌خواهد با طالبان در باره امکاناتی چون سفرهای یک روزه دیپلمات‌های آلمانی به افغانستان صحبت کند.

در گزارش همچنین آمده که دادستانی فدرال آلمان نیز در حال بررسی این مسئله است که اگر طالبان به عنوان قدرتی سیاسی در نظر گرفته شوند، چگونه و چطور می‌توان اعضای این گروه را به عنوان عضویت در شبکه‌ای تروریستی مورد تحقیق و بازخواست قرار داد.

روزنامه می‌نویسد هدف راهکارهایی که دولت آلمان در نظر گرفته، تسهیل ارتباط با طالبان است تا بدین‌وسیله امکان بیشتری برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان فراهم شود.

طبق این گزارش، موضوع به رسمیت شناختن گذرنامه‌هایی که طالبان صادر کرده‌اند نیز در دستور کار قرار دارد.

این امر کمک می‌کند که آن دسته شهروندان افغان که با ارتش یا نهادهای محلی آلمانی همکاری داشته‌اند، راحت‌تر این کشور را ترک کنند.

به گفته روزنامه، دولت آلمان بارها مورد انتقاد قرار گرفته که چرا پیش از سیطره طالبان، شهروندان و کارکنان محلی تحت خطر را از افغانستان خارج نکرد.

اما؛ روزنامه افزوده، پس از قدرت‌گرفتن اسلامگرایان، یک کریدور هوایی در میدان هوایی کابل برای منتقل کردن این افراد دایر شد که در پایان آگیست به فعالیت خاتمه داد.

دولت آلمان بعد از آن، بارها قول داده که زمینه خروج امن افراد باقی‌مانده و خانواده‌هایشان را فراهم کند.

گفتنی است که تا پایان سپتامبر بیش از ۵هزار شهروند افغان وارد آلمان شده‌اند که تنها محدود به همکاران محلی نهادها و مراکز آلمانی مستقر در افغانستان نبوده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.