Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 32736
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 نوامبر 2021 - 14:44 |

اسرائیل یک مسجد را در کرانه باختر تخریب کرد

اسرائیل یک مسجد را در کرانه باختر تخریب کرد

منابع فلسطینی از تخریب یک مسجد در کرانه باختری توسط اسرائیلی ها خبر داده‌اند.

منابع فلسطینی، امروز (پنجشنبه)، گزارش دادند که اسراییلی ها سحرگاه امروز یک مسجد را در منطقه دوما (شمال کرانه باختری)‌ تخریب کرده‌اند.

پایگاه خبری «عرب۴۸»، به نقل از «غسان دغلس» مسئول پرونده شهرک‌سازی‌ها در شمال کرانه باختری خبر داد که نیروهای رژیم اسراییل مسجدی را که نمازگزاران به مدت دو سال در آن نماز می‌خواندند، در منطقه «ابوصیفی» در شرق دوما تخریب کردند.

دغلس در ادامه اضافه کرد که نیروهای رژیم اسراییل همچنین در چند جاده زراعی در بخش جنوبی منطقه اقدام به خاکبرداری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین اقدام نیروهای اشغالگر در تخریب مسجد ابوصافی را محکوم کرده‌اند و آن را تعرضی آشکار به مقدسات و اماکن دینی مسلمانان توصیف کرده‌اند.

«حسام ابو الرب» نماینده وزارت اوقاف با اشاره به اینکه مصلی، دیوار اطراف و وضوخانه مسجد تخریب شده است، تأکید کرد که این اقدام خارج از چارچوب قوانین بین‌المللی و انسانی است.

ابوالرب همچنین اشاره کرد که مردم فلسطین و به‌ویژه کوچ‌نشینیان و دهقانان در مسجد ابوصافی نماز می‌خواندند و از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های ذیربط خواست که هر چه سریع‌تر در برابر کارشکنی‌های رژیم اسراییل در تخریب محل عبادت، اماکن مقدس و جریجه دار کردن احساسات مسلمانان بایستند.

از سوی دیگر، عرب۴۸ گزارش داد که عده‌ای از شهرک‌نشینیان اسراییلی به شهروندان فلسطینی در نابلس و الخلیل تعرض کرده‌اند و در واپیسن ساعات شب گذشته در جاده ارتباطی جنین به نابلس به سمت موتر آن‌ها سنگ پرتاب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، اسراییل ها جاده‌ ارتباطی جنین به نابلس را از چهارراه منطقه «سیله الظهر»‌ تا ورودی منطقه «برقه» مسدود کردند.

این اقدام باعث وقوع درگیری میان شهروندان فلسطینی و اسراییلی ها شد و نیروهای رژیم اسراییل برای محافظت از شهرک‌نشینان به صورت گسترده به منطقه کشاند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.