Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 33499
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 25 دسامبر 2021 - 10:46 |

اختصاص ۶۰۰ میلیون یورو کمک بشردوستانه آلمان برای افغانستان

اختصاص ۶۰۰ میلیون یورو کمک بشردوستانه آلمان برای افغانستان

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفته که ۶۰۰ میلیون یورو کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان در اختیار دولت آلمان قرار گرفته است. 

او گفته است که باید اطمینان حاصل کرد که این پول به دست طالبان نخواهد رسید، بلکه برای حفاظت انسان‌ها در برابر “سرما و گرسنگی” هزینه خواهد شد.

به گفته این مقام ارشد آلمانی؛ به همین دلیل دولت آلمان تنها با سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی مانند “کمک‌های حوادث یوهانیتر” و “حفاظت از کودکان” در این زمینه همکاری خواهد کرد. سال آینده میلادی نیز این کمک‌ها ادامه خواهند یافت.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین بیان کرده که هنوز ۱۳۵ تبعه آلمان در افغانستان به سر می‌برند و مسیرهای جدید خروج در دست بررسی است.

بربوک گفت که حدود ۱۵هزار نفری که پذیرش آن‌ها مورد تأیید دولت آلمان قرار گرفته است هنوز در افغانستان به سر می‌برند. او افزود که فراهم آوردن امکان خروج هدفمند این افراد بالاترین اولویت را برای دولت آلمان دارد.

وزیر خارجه آلمان تصریح کرد که قرار است از موانع بوروکراتیک صدور ویزا کاسته شود و روند الحاق اعضای خانواده تسهیل شود.

علاوه بر این، بربوک اعلام کرد که دولت آلمان تلاش دارد “دور جدیدی” از گفت‌وگوها با کشورهای همجوار افغانستان را آغاز کند تا مسیرهای دیگری برای خروج افراد را امکان‌پذیر سازد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.