Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 33311
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 20 دسامبر 2021 - 13:23 |

اظهارات مداخله جویانه نخست وزیر پاکستان و واکنش تند کرزی به آن

اظهارات مداخله جویانه نخست وزیر پاکستان و واکنش تند کرزی به آن

آژانس خبری پامیر- پامیر نیوز: حامد کرزی، رییس جمهور اسبق افغانستان، در اعتراض شدید به سخنان عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی با انتشار بیانیه ای، گفته است که «این‌ کشور در مجامع بین‌المللی به نمایند‌گی از افغانستان سخن نگوید.»

حامد کرزی سخنان نخست‌وزیر پاکستان در کنفرانس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی را تفرقه‌افگنی میان اقوام افغانستان دانسته و تأکید کرده است که این ادبیات و موضع گیری ها و سخنان بی اساس توهین به مردم کشور است.

رییس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به سخنان عمران خان که در این کنفرانس گفته «داعش در افغانستان فعالیت دارد و از این کشور پاکستان را تهدید می‌کند» تأکید کرده است که قضیه کاملاً بر عکس است و داعش تهدید جدی از سوی پاکستان در افغانستان است.

حامد کرزی به دولت مردان پاکستان توصیه کرده است که از هرنوع دخالت در امور داخلی افغانستان اجتناب کنند و به عنوان یک همسایه نیک در چارچوب روابط حسنه و متمدانه رفتار کنند.

عمران خان در سخنرانی در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی که به میزبانی پاکستان برگزار شده بود، از جامعهٔ بین المللی و ایالات متحده خواست تا در خصوص حقوق بشر و حقوق زنان حساسیت‌های فرهنگی در افغانستان را در نظر بگیرند.

نخست وزیر پاکستان بیان کرده بود که اکثریت طالبان پشتون هستند و در روستاهای پشتون نشین خانواده‌ها حاضر نیستند، حتا در مقابل امتیاز، دختران شان را به مکتب روان کنند.

وی گفته بود «فرهنگ شهرها با فرهنگ روستاها تفاوت دارند. فرهنگ کابل همیشه متفاوت‌تر از فرهنگ ساحات روستایی بوده است. به همین روال فرهنگ شهر پشاور کاملا متفاوت از ساحات نزدیک به مرز افغانستان است».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.