Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 33441
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 23 دسامبر 2021 - 10:39 |

روزانه حدودا دو هزار مهاجر افغان از مرز نیمروز وارد خاک ایران می شوند

روزانه حدودا دو هزار مهاجر افغان از مرز نیمروز وارد خاک ایران می شوند

منابع معتبر در ولایت نیمروز به شرط افشا نشدن نام‌شان به روزنامه ۸صبح گفته است که روزانه حدود دو هزار نفر توسط قاچاق‌بران از مرز نیمروز وارد خاک ایران می‌شوند. مسوولان اداره مهاجرین و عودت‌کننده‌گان طالبان در نیمروز ارقام دقیقی در رابطه به قاچاق انسان از این مرز ارایه نمی‌کنند، اما می‌گویند که روزانه حدود دو هزار نفر از ایران رد مرز می‌شوند و از طریق این مرز به کشور بر‌می‌گردند. افرادی که قصد دارند به‌شکل قاچاق وارد خاک ایران شوند، می‌گویند که از شدت فقر و بیکاری مجبور شده‌اند با قبول کردن خطر مرگ، کشور را ترک کنند.

همه کسانی که قصد دارند به ایران بروند، یک هدف را دنبال می‎کنند؛ پیدا کردن لقمه‌ای نان برای خانواده. جواد، باشنده ولایت تخار است. وی می‌گوید که همه به دلیل فقر و بیکاری راه قاچاق و مهاجرت را پیش گرفته‌اند. جواد می‌افزاید: «وطن ما خوب وطن است، اما کار و غریبی نیست. آمده‌ام تا ایران بروم، آن‌جا زنده‌گی کنم. ما خود را به قاچاق‌بر تسلیم می‌کنیم، آینده نامعلوم است که می‌رسیم یا فروخته می‌شویم.»

در همین حال مسوولان اداره مهاجرین و عودت‌کننده‌گان طالبان در نیمروز می‌گویند که تلاش دارند با مقام‌های ایرانی در رابطه به مهاجران افغان صحبت کنند. صدیق‌الله نصرت، سرپرست ریاست مهاجرین و عودت‌کننده‌گان طالبان در نیمروز، به روزنامه ۸صبح گفت: «در تلاش هستیم تا با مهاجرانی که دوباره رد مرز می‌شوند، کمک کنیم و به آن‌ها بگوییم که کشور را ترک نکنند و رفتن به کشور‌ها دوباره برگشت دارد. روزانه دو تا سه هزار نفر از ایران رد مرز می‌شوند و با مهاجرین برخورد نادرست صورت می‌گیرد. ما کوشش می‌کنیم تا با مقامات ایرانی در مورد وضعیت بد مهاجرین افغان صحبت کنیم تا دیگر آن‌ها را لت‌و‌کوب نکنند.»

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.