Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 33558
  پرینتخانه » اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 26 دسامبر 2021 - 21:34 |

طالبان صلاحیت کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی را محدود می‌کنند

طالبان صلاحیت کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی را محدود می‌کنند

آژانس خبری پامیر: کمیسیون تشکیلات و تنظیم معاشات حکومت سرپرست طالبان با محدود کردن صلاحیت کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، اعلام کرده است که این کمیسیون در استخدام کارمندان دولتی تنها به‌عنوان همکار عمل می‌کند.

این کمیسیون فیصله کرده است که مواد قانون صلاحیت‌های استخدام کمیسیون تعدیل شود و این نهاد به‌عنوان همکار در استخدام کارمندان ادارات دولتی تعامل داشته باشد.

کمیسیون تشکیلات امروز یک‌شنبه، پنجم جدی، گفته است که ریاست کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی در بست فوق رتبه به‌عنوان «ریاست عمومی اداری» باقی می‌ماند و کارهای جانبی استخدام را انجام می‌دهد.

در فیصله‌نامه کمیسیون تشکیلات و تنظم معاشات طالبان گفته شده است که به جای کمیشنران اصلاحات اداری و خدمات ملکی، دو معاون گماشته شوند و این نهاد با ۳۰۰ کارمند وظایف خویش را انجام دهد.

این کمیسیون تصریح کرده است که انستیتوت اداری و خدمات ملکی به حالت اولی باقی می‌ماند.

کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی در حکومت پیشین مسوولیت استخدام‌ بست‌های اول و دوم را به‌گونه مستقیم برعهده داشت و از متقاضیان بست‌های سوم تا هشتم ادارات دولتی در تفاهم با ادارات مربوط امتحان اخذ می‌کرد و در جریان روند امتحان سهم اساسی داشت.

کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی حکومت پیشین با نه کمیشنر و یک دبیرخانه مدیریت می‌شد که در رأس آن رییس عمومی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی قرار داشت.

گفتنی است که طالبان پیش از این نیز کمیسیون‌های انتخاباتی، وزارت‌ دولت در امور پارلمانی و وزارت دولت در امور صلح را غیرضروری خوانده و لغو کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.