Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 33705
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 30 دسامبر 2021 - 22:45 |

نبیل: حضور جنرال کاتر در مسند مجری؛ تلاشی برای توجیه ناکامی و فرار اشرف غنی

نبیل: حضور جنرال کاتر در مسند مجری؛ تلاشی برای توجیه ناکامی و فرار اشرف غنی

رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در رابطه به مصاحبه اشرف غنی رئیس جمهور فراری کشور واکنش نشان داده و گفته است حضور یک جنرال در مسند مجری پرسش بر انگیز است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای نبیل در صحفه توییترش نوشته است اشر ف غنی حتی یک روز بدون دروغگویی وعوام فریبی قومی نمی تواند زندگی کند.

او گفتگوی اشرف غنی با جنرال کاتر بریتانیای را به انتقاد گرفته و گفته است این کار تلاشی برای توجیه فرار وناکامی اشرف غنی است که کارتر سال‌ها پیش بالای او سرمایه گذاری کرده بود.

نبیل افزوده است: ” این جنرال کارتر بود که در ابتدا غنی را انتخاب کرد و سپس در سال ۲۰۱۱ برای رهبری انتقال امنیتی از آیساف/ناتو به ANDSF برای او لابی گری کرد.

او گفته است که این جنرال کارتر بود که راه را برای سفر مخفیانه اشرف غنی به پایگاه هوایی “چاک لالا” پاکستان در ماه های اخیر هموار کرد.

به گفته نبیل اکنون جنرال کارتر در تلاش است تا فرار و شکست اشرف غنی و فروپاشی جمهوری را توجیه کند تا همدستی خود را در سرمایه گذاری روی شخص اشتباه پنهان کند.

این در حالی است که اشرف غنی رئیس جمهور فراری افغانستان در تازه ترین مصاحبه خود با بخش انگلیسی بی بی سی با گرداننده‌گی جنرال کارتر بریتانیایی، گفته است که دلیل اصلی سقوط نظام اعتماد او به شرکایی “بین‌المللی” از جمله امریکا بود.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

نویسنده : سید امین همت
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.