Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 33403
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی, ویدئو تاریخ انتشار : 22 دسامبر 2021 - 14:28 |

وزیر خارجه یمن درباره شهید حسن ایرلو: او داستان رشادت و شهامت و جهاد بود

وزیر خارجه یمن درباره شهید حسن ایرلو: او داستان رشادت و شهامت و جهاد بود

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: مأموریت‌ حسن ایرلو در یمن منحصر به بخش دیپلماتیک نبود، بلکه او از بیمارستان‌ها‌ دیدن می‌کرد؛‌ در مراسم‌ مختلف یمنی‌ها‌ حاضر می‌شد‌ و به آن‌ها‌ اعلام می‌کرد‌ که ملت ایران با آن‌ها‌ هستند.

«هشام شرف عبدالله» در گفت‌وگوی‌ اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری ایران‌پرس در صنعاء درباره شهید «حسن ایرلو» تصریح کرد: زمانی که هیچ‌کسی در کنار ما نبود و همه جهانیان تماشاچی بودند، حسن ایرلو وارد یمن شد و کسی نمی‌داند‌ که او چگونه وارد شد.

هشام شرف عبدالله تأکید‌ کرد: ورود ایرلو به یمن مانند موشکی بود که در رسانه‌های متجاوزان به یمن منفجر شود؛ هیچ‌کسی انتظار حضور او را در یمن نداشت.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اظهار کرد: تمام تلاش متجاوزان این بود که سفیر ایران چگونه وارد یمن شده و قویا سبب تقویت مقاومت در برابر کشورهای متجاوز شد.

هشام شرف عبدالله تأکید‌ کرد: در مدت کوتاهی که آقای ایرلو در یمن حضور داشت، اقدامات بسیار زیادی انجام داد که نمی‌توان‌ همه آن‌ها‌ را به جهانیان بیان کرد، اما آنچه او انجام داد ده‌ها‌ سفیر دیگر انجام ندادند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: با وجود اینکه ثبات و امنیت در صنعاء حاکم است، هیچ سفیری به اینجا نیامد، اما حسن ایرلو داستان رشادت و شهامت و جهاد بود و بعدها درباره او گزارش‌های زیادی خواهید شنید.

شهید ایرلو، سفیر ایران در یمن که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود؛ در محل ماموریت خود در یمن به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها برای انتقال وی، در شرایط نامناسبی به کشور بازگشت و باوجود به کارگیری همه مراحل درمانی، روز(سه شنبه) به فیض شهادت نایل آمد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.