Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 33708
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 30 دسامبر 2021 - 23:00 |

کابلوف: دستورالعمل طالبان برای محدودیت سفر زنان حماقت محض است

کابلوف: دستورالعمل طالبان برای محدودیت سفر زنان حماقت محض است

ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان دستور محدودیت سفر طالبان را حماقت محض خواند و تاکید کرده است که کشورش از حضور تمام اقوام و جریان‌های سیاسی در دولت آینده افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، کابلوف تاکید کرده که دستور العمل محدودیت سفر بر زنان به ضرور طالبان است و باید از سوی این گروه اصلاح شود.

او در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک همچنین گفته است که در روزهای نخست حاکمیت طالبان این نوع رفتارها در برابر مردان نیز در برخی از ولایات نزدیک به کابل صورت گرفته بود و طالبان سلمانی‌ها را از تراشیدن ریش منع کرده بودند.

به گفته او، “چنین اقداماتی هیچ سودی برای طالبان نخواهد داشت. به زبان ساده، این حماقت محض است که باید اصلاح شود. مقامات افغانستان باید به طور جدی در این مورد فکر کنند. برای زنان و مردان افغانستان آسان نیست وقتی محدودیت‌های اضافی اعمال شود، برای آنها [طالبان] بدتر خواهد بود.”

وزارت امر به معروف طالبان اخیراً با نشر توصیه نامه از رانندگان در کابل خواسته، زنان بدون محرم را برای مصافت دورتر انتقال ندهند.

این دستور طالبان با نگرانی کاملا هریس معاون رییس جمهور امریکا نیز مواجه شده است.

خانم هریس در واکنش به وضع محدودیت طالبان، گفته بود که او نگران رفاه زنان و دختران افغانستان است که تحت حکومت گروه طالبان زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر، کابلوف در مورد نوعیت مشارکت سیاسی در حکومت آینده افغانستان نیز گفته است که کشورش خواستار حضور تمام اقوام و جریان‌های سیاسی در دولت افغانستان است.

او تاکید کرد، “این موضع رسمی و قاطع ما است و به آن پایبند هستیم.”

کابلوف همچنین در مورد به رسمیت شناختن حکومت طالبان نیز گفت، این روند عملاً در جریان است.

او با اشاره به شرکت طالبان در نشست مسکو، اجلاس سازمان همکاری اسلامی در پاکستان و فعالیت چند سفارت در کابل تصریح کرده که “به رسمیت شناختن طالبان عملا در جریان است و این یک عمل سیاسی نمادین خواهد بود.”

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.