Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 33400
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 22 دسامبر 2021 - 12:21 |

احمدی: نقش حمدالله محب و رئیس استخبارت پاکستان در سقوط حکومت قبلی برابر است

احمدی: نقش حمدالله محب و رئیس استخبارت پاکستان در سقوط حکومت قبلی برابر است

جنرال فرید احمدی فرمانده نیروهای کوماندوهای پیشین، نقش حمدالله محب مشاور امنیت ملی اشرف غنی و رئیس استخبارات پاکستان را در سقوط حکومت پیشین یکسان می داند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، جنرال احمدی در گفتگو با افغانستان اینترنشنال گفته است که عامل اصلی سقوط دولت پیشین آقای محب بود؛ زیرا دستور عقب نشینی نیروها در برابر طالبان از سوی شورای امنیت صادر می شد.

او گفته است از آدرس شورای امنیت چهره های جوان و بیگانه با دکترین و رهبری اردو را در راس فرماندهی این نهاد مهم امنیتی تعیین می کرد.

این جنرال کارکشته افغان افزوده است که یک روز پیش از سقوط کابل حدود ده هزار نیروی امنیتی در پایتخت بود ودلیل این که از شهر دفاع نکردند فقدان رهبری و اراده برای دفاع بود.

به بیان او انگیزه نیروها برای مقاومت زمانی از بین رفت که مشروعیت نظام زیر سوال و فساد گسترده شد واختلافت بین سیاسیون کشور به اوج رسید.

جنرال فرید احمدی می‌گوید حدود ۵۰ جنرال کارکشته به‌دلیل سیاست‌های غلط شورای امنیت و حلقه خاص آقای غنی از اردو بیرون شدند که اگر می‌بودند شاید وضعیت فرق می‌کرد.

این فرمانده ارتش در ادامه گفت که جنرال‌ها و افسران ارتش تحت تعقیب طالبان قرار دارند و شب‌ها از خانه‌های‌شان بازدشت شده و سپس شکنجه یا کشته می‌شوند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.