Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 33393
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 22 دسامبر 2021 - 10:55 |

رویترز: سازمان ملل شش میلیون دالر جهت محافظت از تاسیسات خود به طالبان پیشنهاد کرده است

رویترز: سازمان ملل شش میلیون دالر جهت محافظت از تاسیسات خود به طالبان پیشنهاد کرده است

خبرگزاری رویترز به سندی دست یافته که سازمان ملل متحد جهت حفاظت از از تاسیسات خود در افغانستان حدود شش میلیون دالر به وزارت امور داخله طالبان پشنهاد کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بر اساس گزارش رویترز، پول پیشنهادی به عنوان دست مزد ماهانه به نیروهای طالبان که از تاسیسات سازمان ملل متحد محافظت می کنند، در سال آینده داده خواهد شد. براساس توافق نامه توسعه یافته با دولت ساقط شده افغانستان، برای نیروهای طالبان هزینه غذایی ماهانه نیز کمک می شود.

از سوی هم فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد، در پاسخ سوالات رویترز نوشته است: «سازمان ملل متحد به عنوان یک کارفرما وظیفه دارد که ظرفیت کشورهای میزبان را در شرایطی که پرسنل سازمان ملل در مناطق ناامن کار می‌کنند، تقویت و در صورت لزوم تکمیل کند.» رویتز می‌گوید که فرحان حق به عنوان معاون سخنگوی سازمان ملل متحد در مورد محتوای سند مناقشه‌ای نداشته است.

این پیشنهاد سازمان ملل متحد در حالی صورت می گیرد که سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله و معاون رهبر طالبان از جمله افراد تحت تحریم امریکا و سازمان ملل است. هم‌چنان پولیس فدرال امریکا جایزه بازداشت او را که رهبری شبکه حقانی را نیز بر عهده دارد، ۱۰ میلیون دالر تعیین کرده است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.