Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 33627
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 28 دسامبر 2021 - 16:32 |

طالبان ملابرادر را مسول مدریت بحران طبیعی تعیین کرد

طالبان ملابرادر را مسول مدریت بحران طبیعی تعیین کرد

حکومت سرپرست طالبان به ریاست ملا محمد حسن آخوند، نخست وزیر این گروه در نشست کابینه‌خود ملاعبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر را به حیث مسول مدریت بحران طبیعی تعیین کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بر اساس فیصله کابینه طالبان، ملابرادر در راس کمیسیون عالی رسیدگی به حوادث طبیعی قرار خواهد گرفت.

کابینه‌ی طالبان همچنین فیصله کرده است که یک مرکز تحقیقی مسائل بانک‌داری اسلامی و موضوعات معاصر در تشکیل ریاست عمومی اکادمی علوم ایجاد شود.

مسئولیت تهیه‌ی طرح بانک‌داری اسلامی به هیأتی به ریاست رییس اکادمی علوم سپرده شده است.

از سوی هم، در نشست کابینه‌ی سرپرست طالبان فیصله شده است که به‌خاطر جلوگیری از استفاده از ارزهای خارجی در معاملات روزمره، وزارت امور داخله گروپ‌های مشخصی را در تمام مراکز ولسوالی‌ها ایجاد کند.

افزون بر این، در این نشست یک هیأت برای توزیع زمین‌های پارک‌های صنعتی در کابل و هیأت دیگری برای تأمین برق پارک‌های صنعتی در قندهار تعیین شده‌اند.

ریاست هیأت اولی را عبدالسلام حنفی، معاون اول نخست‌وزیر و ریاست هیأت دومی را عبداللطیف منظور، وزیر انرژی و آب طالبان بر عهده دارند.

براساس معلومات دفتر سخن‌گوی طالبان، در نشست کابینه‌ی این گروه در مورد پرداخت قرض‌های شرکت برشنا، تنظیم صرافی‌ها و شرکت‌های خدمات پولی، تجلیل از هفته‌ی جمع‌آوری عواید و مشخص شدن سرنوشت وسایط و اموال ضبط‌ شده نیز تصمیم گرفته شده است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.