Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 33129
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 10 دسامبر 2021 - 11:13 |

هشتمین دور نشست مذاکرات احیای برجام پایان یافت؛ رایزنی بر سر متون آغاز شد

هشتمین دور نشست مذاکرات احیای برجام پایان یافت؛ رایزنی بر سر متون آغاز شد

هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام با تاکید برجدیت مواضع ایران و سخنان انریکه مورا مبنی بر متعهد بودن طرفین مذاکره به کسب توافق پایان یافت.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، علی باقری، معاون وزارت خارجه و سرپرست هیات مذاکره جمهوری اسلامی پس از پایان نشست در جمع خبرنگاران داخلی گفت: «ایران برای ورود به مذاکرات جدی اراده جدی دارد و در مورد دستیابی به توافق اگر زمینه‌های لازم فراهم شود هیچ مانعی نمی‌بیند»

همچنین او در توییتی نیز نوشت: «روز کاری را با میزبانی یک ملاقات مفید و سازنده با مذاکره‌کنندگان ارشد روسیه و چین آغاز کردم. همچنین در آستانه کمیسیون مشترک دیداری هم با انریکه مورا داشتم. ایران به تعامل جدی ادامه داده و مصمم به دستیابی به توافق خوبی است که حقوق و منافع ملت‌مان را تأمین نماید.»

از سوی هم انریکه مورا، به خبرنگاران گفت:« قصد ما احیای برجام است واحساس کردم که همه هیات ها امروز با عزم و اراده تازه ای برای دستیابی به توافق به نشست آمده اند».

او تاکید کرد که تلاش ها برای نزدیک کردن دیدگاه ادامه دارد.

همچنین نماینده روسیه در این نشست مشترک در توییتی گفته است:« حاضران به شماری از وجوه مشترک در مواضع پرداختند، از جمله در رابطه با لزوم نهایی کردن سریع و موفق مذاکرات وین».

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

نویسنده : سید امین همت
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.