Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 33283
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 18 دسامبر 2021 - 11:22 |

پولیس اسرائیل یک خبرنگار آسوشیتدپرس را لت و کوب کرده است

پولیس اسرائیل یک خبرنگار آسوشیتدپرس را لت و کوب کرده است

پولس اسرائیل یک عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس را مورد لت وکوب شدید قرار داده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، طبق گزارش روزنامه ایندپندنت، پولیس رژیم اسرائیل عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس را هنگام پوشش دادن مظاهره در یکی از محله‌های بیت‌المقدس مورد لت و کوب قرار داده و او به شفاخانه منتقل شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در بیانیه‌ای اعلام کرده از اعمال خشونت توسط پولیس اسرائیل علیه یکی از کارکنانش به نام «محمود ایلیان» خشمگین است. یک گروه حامی خبرنگاران خواستار اقدام انضباطی علیه افسران خاطی پولیس رژیم اسرائیل شد.

ایلیان هنگام حمله پولیس در حال پوشش دادن مظاهره هفتگی در محله «شیخ جراح» در شرق بیت‌المقدس بود. تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در این محله در تلاش هستند از تخلیه منازلشان توسط شهرک‌نشین‌ها جلوگیری کنند.

محله شیخ جراح از چندی پیش در پی تهدید و حمله اسرائیلی ها برای خالی کردن خانه‌های این محله و بیرون کردن فلسطینی‌ها از منازل خود به صحنه درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان تبدیل شده است.

تا اکنون نظامیان، ۲۸ خانواده فلسطینی در محله مذکور را به کوچ اجباری و تحویل منازلشان به جمعیت‌های شهرک‌نشینی تهدید کرده‌اند.

تصمیم رژیم برای اخراج ساکنان این محله و واگذاری آن به یهودیان در ماههای گذشته موجی از محکومیت‌ها و انتقادات جهانی را موجب شده است.

ایلیان گفته مظاهره روز جمعه در سکوت برگزار شده و تنها درگیری‌های جزئی میان پولیس مرزی رژیم اسرائیل و تظاهرات‌کنندگان اتفاق افتاده است.

او گفته ۱۵ دقیقه بعد از اتمام مظاهره ها گروهی از افسران پولیس اسرائیل به سمت او آمده و به سمت او بم دستی پرتاب کردند.

آسوشیتدپرس می‌گوید تصاویر ویدیویی از این حادثه نشان می‌دهد ایلیان مقابل یک موتر سفید ایستاده که یکی از افسرها به او نزدیک می‌شود، او را به عقب هل می‌دهد و سپس با چند مشت به او ضربه می‌زند.

ویدیوی دیگری که از این حادثه ضبط شده نشان می‌دهد ایلیان در حال عکسبرداری از صحنه حمله پولیس به سمت چند روزنامه‌نگار دیگر است.

صورت ایلیان دچار خونریزی شد و او به شفاخانه در بیت‌المقدس منتقل شد. داکتران گفته‌اند که او دچار شکستگی در هیچ یک از ناحیه‌های ضربه‌دیده نشده است.

پولیس مرزی رژیم اسرائیل یکی از نیروهای شبه‌نظامی این رژیم است که اغلب برای خاموش کردن تظاهرات‌های فلسطینی‌ها به صحنه اعزام می‌شوند. افسران این پولیس بارها به دلیل توسل به زور مفرط علیه تظاهرات‌کنندگان مورد انتقاد قرار گرفته است.

سخنگوی آسوشیتدپرس گفت: «ما از این حمله بی‌دلیل و نامعقول پولیس اسرائیل به عکاس آسوشیتدپرس که داشته کارش را انجام می‌داده خشمگین هستیم. چنین خشونت‌هایی علیه روزنامه‌نگاران زننده و غیرقابل قبول است.»

«انجمن رسانه‌های خارجی» که نمایندگی از ۴۰۰ خبرنگار شاغل در رسانه‌های بین‌المللی در فلسطین اشغالی را به عهده دارد گفت رویداد جمعه یکی از حملات متعدد پولیس مرزی اسرائیل به خبرنگاران است.»

پولیس اسرائیل به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ نداده است.

ایلیان از پنج سال پیش عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس است. عکس او از درگیری پولیس با تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی در ماه می گذشته به عنوان یکی از ۱۰۰ عکس برگزیده مجله تایم در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.