Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 33596
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 27 دسامبر 2021 - 20:57 |

پوتین در گفت‌وگو با همتای تاجیکستانی: وضعیت مرزها با افغانستان نگران کننده است

پوتین در گفت‌وگو با همتای تاجیکستانی: وضعیت مرزها با افغانستان نگران کننده است

به گزارش آژآنس خبری پامیر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگویی با امامعلی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان گفت: تاجیکستان یکی از هم‌پیمانان واقعی ماست ما در حال توسعه روابط در تمام زمینه‌ها از جمله مسائل امنیتی هستیم. وضعیت کنونی مرزهای تاجیکستان و افغانستان نگران کننده است.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: وضعیت امنیتی نگران‌کننده مرزهای افغانستان و تاجیکستان خطری است که مسکو تلاش کرده برای کاهش آن از طریق تقویت پایگاه نظامی خود در تاجیسکتان به واسطه سلاح‌ها و تجهیزات دیگر وارد عمل شود.

وی عنوان کرد: احتمال نفوذ تروریست‌ها در افغانستان به تاجیکستان و دیگر جمهوری‌های شوروی سابق در آسیای میانه باعث نگرانی مسکو است که این منطقه را منطقه‌ دفاعی امن در جنوب خود می‌بیند.

پوتین همچنین درخصوص جریان مهاجرت از تاجیکستان به روسیه صحبت و بر لزوم یادگیری زبان روسی تاکید کرد.

پوتین در این زمینه گفت: من از توجه و دغدغه شما درخصوص پیشرفت زبان روسی آگاهم که با حمایت شما به خوبی توسعه یافته است. خیلی‌ها خواهان یادگیری زبان روسی هستند. این مساله قابل درک است چراکه امروز در حدود یک میلیون نفر از ملت تاجیکستان به طور موقت در روسیه زندگی می‌کنند.

به گفته رئیس‌جمهوری روسیه، “طبق توافق، ما درحال حل و فصل مساله جریان مهاجرت به منظور حمایت از ملت و اقتصاد تاجیکستان هستیم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.