Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 34599
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 30 ژانویه 2022 - 21:04 |

طالبان به یک خبرنگار باردار نیوزیلندی که اجازه رفتن به کشورش را نیافته بود، پناه داد

طالبان به یک خبرنگار باردار نیوزیلندی که اجازه رفتن به کشورش را نیافته بود، پناه داد

یک خبرنگار باردار و مجرد نیوزیلندی پس از آن‌ که کشورش به دلیل قرنطین کووید، مانع بازگشت او به آن کشور شد، برای دریافت کمک به حکومت طالبان مراجعه کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، طالبان (گروه تحت تحریم سازمان ملل به جهت فعالیت‌های تروریستی) به شارلوت بلیس، خبرنگار نیوزیلندی که اجازه رفتن به کشورش را نیافته بود، اجازه داد در افغانستان بماند. بلیس با روزنامه نیوزیلند هرالد در این مورد صحبت کرده است.
به گفته این خبرنگار، او زمانی که در دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره قطر کار می‌کرد، متوجه شد که باردار (حامله) است. اندکی قبل از این، خبرنگار نیوزیلندی از افغانستان بازگشت، جایی که در یک سفر کاری رفته بود و مرد جوانش به نام جیم که عکاس نیویورک‌تایمز است در آنجا (افغانستان) کار می‌کرد.
بلیس با درک این که بارداری برای یک زن مجرد در قطر یک جرم جنایی است، تصمیم گرفت در اسرع وقت کشور را ترکند. با این حال، او نمی‌توانست به دلیل قرنطین ویروس کرونا به نیوزیلند بازگردد.
پس از آن، این خبرنگار با طالبان تماس گرفت و از آنها پرسید که اگر به عنوان یک زن باردار مجرد به کابل بیاید، مشکلی پیش خواهد آمد؟ در پاسخ، به او اطمینان داده شد که می‌تواند با خیال راحت به افغانستان بازگردد و هیچ چیز امنیت او را در کشور تهدید نخواهد کرد.
پس از آن، بلیس به کابل رسید، اما این زن قصد ندارد برای زایمان در افغانستان بماند. او همچنان به مقامات نیوزیلند فشار می آورد تا به او اجازه بازگشت به کشور را بدهند، زیرا معتقد است که به دلیل وضعیت طبی افغانستان، ممکن خطر زندگی و سلامت اش را تهدید کند.
در ماه اگست سال ۲۰۲۱ میلادی، پس از به قدرت رسیدن در افغانستان، طالبان اعلام کردند که حقوق زنان افغان مطابق با قوانین شریعت رعایت خواهد شد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.