Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 34151
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 18 ژانویه 2022 - 12:44 |

والی طالبان برای دایکندی: آواره‌گان کوچ‌های اجباری می‌توانند به خانه‌های خود برگردند

والی طالبان برای دایکندی: آواره‌گان کوچ‌های اجباری می‌توانند به خانه‌های خود برگردند

امین‌‌الله عبید والی طالبان برای ولایت دایکندی گفته است که آواره‌گان کوچ‌های اجباری مناطق کندیرولسوالی گیزاب، تگابدار وورگ ولسوالی پاتو می تواننده دوباره به خانه‌های خود برگردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، والی طالبان برای ولایت دایکندی، روز گذشته( دوشنبه، ۲۷ جدی) در گفتگو با رادیوی محلی”نسیم” گفته است که ملاهیبت‌الله و دیگر بزرگان این گروه دستور بازگشت آواره‎‎‌گان کوچ‌های اجباری این ولایت را داده‌اند.

به گفته او، آوارگان می‌‎توانند از همین حالا (دیروز) دوباره به منازل مسکونی خود برگردند و هیچ کسی حق ندارد مانع رفتن آنان شود. او تأکید کرد که اگر کسی مانع برگشت آوارگان شود، به شدت مجازات خواهد شد.

والی طالبان در دایکندی افزوده است: “هر کسی که ادعای ملکیت زمین‌های تحت دعوا را دارد به نهادهای عدلی و قضایی مراجعه نموده و دعاوی شان را از آن مجرا پی‌گیری نماید و موضوع حق و ناحق را محاکم معلوم خواهد ساخت.”

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، در اوایل ماه میزان سال روان بیش از ۴۰۰ خانواده از باشندگان روستاهای کندیر، تگابدار و ورگ دایکندی توسط افراد طالبان به بهانه دعوای بر سر زمین به کوچ اجباری مجبور شدند.
آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.