Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 33982
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 11 ژانویه 2022 - 16:50 |

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با امیر قطر دیدار کرده است

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با امیر قطر دیدار کرده است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور گفتگو با مقامات قطری در دوحه به سرمی‌برد با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر دیدار کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، به نقل از خبرگزاری فارس، این دیدار امروز(سه‌شنبه، ۲۱ جدی) انجام شده است، آخرین تحولات روابط دو کشور در حوزه‌ها مختلف سیاسی، امنیتی، تجاری و اقتصادی دو کشور بحث و گفتگو کرده است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت شکل گیری همکاری‌های دوکشور در حوزه اقتصادی با توجه به مزیت‌های موجود در ایران تأکید کرد.

آقای امیر عبداللهیان همچنین با تشریح رویکرد دولت ایران در حوزه روابط با همسایگان، تبادل هیأت‌ها در سطوح عالی دو کشور به منظور رایزنی‌های فیمابین را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار دیدگاه منطقه‌ای و آمادگی جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه تعاملات با کشورهای منطقه در فرمت‌های دو یا چندجانبه را مورد تأکید قرار داد.

آخرین تحولات گفتگوهای وین در زمینه رفع تحریم‌های ظالمانه، مسائل و موضوعات مرتبط با افغانستان و یمن نیز از جمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه ایران در این دیدار بود که امیر قطر نیز دیدگاه کشورش در این باره را تبیین کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر همچنین در این دیدار با تأکید بر اهمیت روابط فیمابین و همچنین همکاری‌های دو طرف در حوزه مسائل منطقه، علاقه‌مندی کشورش برای گسترش همکاری‌ها را مورد تأکید قرار داد.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.