Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 34285
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 24 ژانویه 2022 - 18:46 |

احتمال ازسرگیری فعالیت وزارت امور زنان افغانستان

احتمال ازسرگیری فعالیت وزارت امور زنان افغانستان

منابع مدعی شدند که طالبان در دیدار با نمایندگان جامعه مدنی افغانستان در اسلو وعده دادند که وزارت امور زنان فعالیتش را در افغانستان از سر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری تسنیم، منابع خبری مطلع از نشست اسلو اعلام کردند که «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان در دیدار روز گذشته با اعضای جامعه مدنی و فعالان حقوق زن وعده‌ دادند که وزارت امور زنان دوباره فعال خواهد شد.

به گزارش «هشت صبح»، متقی در این نشست گفت که طالبان روی طرحی کار می‌کند تا براساس آن وزارت امور زنان دوباره با در نظرداشت “معیارهای اسلامی” فعالیت کند.

منابع خبری فضای این نشست را آرام توصیف کرد و افزود که طالبان همچنین متعهد شد تا مدارس و دانشگاه‌ها نیز به روی زنان و دختران باز خواهد شد.

این درحالی است که «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای با تایید اینکه تمرکز روز نخست نشست ۳ روزه هیئت طالبان در نروژ دیدار با شماری از شخصیت‌های افغان بوده است، اما اشاره‌ای به توافق برای از سرگیری فعالیت وزارت امور زنان نکرده است.

طالبان در این بیانیه که در آن به جزئیات دقیق نشست و محور گفت‌وگوها اشاره‌ای نشده است، می‌افزاید که دو طرف بر «تفاهم، گفت‌وگو و همکاری مشترک» برای حل مشکلات افغانستان تاکید کردند.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در دیدار هیئت بین وزارتی این کشور متشکل از وزارت خزانه‌داری و آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا با هیئت طالبان قرار است درباره تشکیل یک نظام سیاسی نماینده، نگرانی‌های امنیتی، مبارزه با تروریسم و همچنین حقوق بشر به ویژه حق آموزش برای دختران و زنان گفت‌وگو شود.

گفتنی است که طالبان حدود یک ماه پس از تصرف کابل وزارت امور زنان افغانستان را به وزارت «دعوت، ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر» تغییر داد و تاکنون بطور رسمی درباره فعالیت دوباره وزارت امور زنان چیزی نگفته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.