Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 34343
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 25 ژانویه 2022 - 16:43 |

اوکادا: سفارت ژاپن به زودی فعالیت در کابل را آغاز می‌کند

اوکادا: سفارت ژاپن به زودی فعالیت در کابل را آغاز می‌کند

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «تاکاشی اوکادا» سفیر ژاپن در کابل در دیدار با «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان ثبات افغانستان را برای ژاپن مهم دانست و با اشاره به بهبود وضعیت امنیتی در این کشور گفت: ما آمادگی می‌گیریم تا سفارت ژاپن هرچه زودتر در کابل فعالیتش را آغاز کند.

وی با اشاره به وعده طالبان برای بازگشایی همه مدارس دخترانه ابراز امیدواری کرد که با آغاز سال جدید تحصیلی در فروردین ماه همه مدارس بازگشایی شود.

حنفی نیز در این دیدار اظهار داشت: حکومت جدید مصمم است با همه افغان‌ها برخورد خوب و یکسان داشته باشد، اکنون فساد اداری ریشه کن شده و تلاش‌های جدی در راستای جلوگیری از کشت، فرآوری و قاچاق مواد مخدر جریان دارد.

معاون نخست وزیر طالبان همچنین تاکید کرد که هیچگونه تهدیدی از خاک افغانستان برای کشورهای دنیا متوجه نخواهد شد.

«محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر طالبان نیز در این دیدار با اشاره به کمک ۱۰۰ میلیون دلاری ژاپن گفت که این کمک‌ها در عرصه‌های کشاورزی، آموزش و پرورش، آب آشامیدنی و بهداشت عمومی به مصرف خواهد رسید.

عبدالکبیر با تاکید بر اینکه کمک‌های بشردوستانه بطور شفاف توزیع خواهد شد از جامعه جهانی خواست تا بجای اعمال فشار بر افغانستان راه تفاهم را پیش بگیرد.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان با اظهار اینکه حقوق اساسی مردم افغانستان مصون است، خواستار کمک ژاپن برای برسمیت شناختن دولت طالبان و همچنین آزادی دارایی‌های مسدود شده افغانستان توسط آمریکا شد.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.