Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 34602
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 31 ژانویه 2022 - 10:29 |

«جوبایدن» خواهان آزادی گروگان آمریکایی از طالبان شد

«جوبایدن» خواهان آزادی گروگان آمریکایی از طالبان شد

 

بایدن از طالبان خواست که گروگان آمریکایی را قبل از به رسمیت شناختن شان در افغانستان آزاد کنند.

 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر  به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از هیل، «جوبایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه خواستار آزادی «مارک فریکس»، گروگان آمریکایی در آستانه دو سالگی ربوده شدن او در افغانستان شد و گفت: اگر طالبان انتظار دارند به عنوان دولت قانونی افغانستان به رسمیت شناخته شوند، گروگان آمریکایی را می‌بایست آزاد کنند.

 

بایدن با انتشار بیانیه‌ای خطاب به طالبان ادعا کرد: «مارک فریکس کهنه کار نیروی دریایی ایالات متحده در افغانستان طی دو سال گذشته به گروگان گرفته شده است…او هیچ اشتباهی انجام نداده و دو سال است که طالبان او را اسیر کرده است.»

 

بایدن در ادامه گفت: «…طالبان باید فوراً مارک را آزاد کنند، قبل از اینکه بتوانند خواسته‌های خود را برای مشروعیت در نظر بگیرند، این موضوع قابل مذاکره نیست.»

 

فریکس، کهنه سرباز نیروی دریایی ایالات متحده، در فوریه ۲۰۲۰ ربوده شد. او به مدت یک دهه به عنوان مهندس در افغانستان در پروژه‌های توسعه کار کرده بود. وزارت امور خارجه در حال حاضر برای اطلاعاتی که به مکان، بازیابی و بازگرداندن فریکس منجر شود تا ۵ میلیون دلار جایزه تعیین می‌کند.

 

علاوه بر بایدن، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز یکشنبه درخواست بایدن را تکرار کرد و در بیانیه‌ای گفت: «ما از طالبان می‌خواهیم که او را آزاد کنند. ما به کار برای بازگرداندن او به خانه ادامه خواهیم داد.»

آژانس خبری صدای پامیر – کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.