Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 33829
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 ژانویه 2022 - 9:25 |

در سال گذشته میلادی چهارهزار ۱۴۰۰ مهاجر در راه رسیدن به اسپانیا غرق شده‌اند

در سال گذشته میلادی چهارهزار ۱۴۰۰ مهاجر در راه رسیدن به اسپانیا غرق شده‌اند

طبق‌ گزارش‌ها، در سال میلادی که گذشت حدود چهار هزار و ۴۰۰ مهاجر از جمله ۲۰۵ کودک در راه رسیدن به اسپانیا در دریا غرق شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، به نقل از روزنامه هشت صبح، گروه نظارتی «Walking Borders» روز دوشنبه، ۱۳ جدی، اعلام کرده است که این رقم نسبت به سال قبل‌تر دو برابر شده و بیش‌ترین رقم تلفات مهاجران در دریا از سال ۲۰۱۸ به این سو است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که مسیرهای خطرناک‌تر، قایق‌های ناکارآمد و نیز ترس برخی از کشتی‌ها برای کمک به مهاجران از دیگر عوامل افزایش مرگ‌ومیر خوانده شده است.

بر اساس آمار رسمی اسپانیا، سال گذشته ۳۹ هزار مهاجر غیرقانونی با موفقیت از طریق دریا یا زمین به اسپانیا رسیده‌اند که مشابه سال قبل است.

گفته شده است که بیش از ۹۰ درصد از ناپدیدشده‌گان یا جان باخته‌گان در ۱۲۴ کشتی سوار بودند که در مسیر جزایر قناری اسپانیا در اقیانوس اطلس تا ۲۰ دسامبر سال ۲۰۲۱ گم شده‌اند.

جزایر سواحل افریقا از سال ۲۰۲۰ به این سو به مقصد اصلی مهاجران تبدیل شده‌ است.

خبرگزاری رویترز می‌گوید که طبق معلومات سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل متحد (IOM) ، ۹۵۵ نفر در سال ۲۰۲۱ در تلاش برای رسیدن به جزایر قناری بودند، ناپدید شدند.

اسپانیا آمار افرادی را که در تلاش رسیدن به این کشور جان خود را از دست می‌دهند، ثبت نمی‌کند و وزارت داخله این کشور در این مورد معلومات نداده است.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.